کد خبر: ۳۱۷۰۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۳

جزئیات رزمایش اقتدار بازدارندگی کشور توسط سپاه

سخنگوی رزمایش اقتدار ثار الله با تشریح جزئیات برگزاری این رزمایش در روز اول گفت:‌ این رزمایش نمایش اقتدار بازدارندگی کشور ما است.
آفتاب‌‌نیوز :
ناصر شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سالگرد ولادت امام رضا (ع) مقرر شد که رزمایش امنیتی با عنوان اقتدار ثارالله در روزهای یازدهم و دوازدهم شهریورماه برگزار شود، اظهار کرد: رهبر انقلاب خواهان امنیت بی نظیری در کشور هستند و ما برای اثبات توانایی نیروهای امنیتی در تامین امنیت کشور این رزمایش طرح ریزی کردیم.

وی در ادامه افزود: برای اولین بار سیستم ارتباطی مخابراتی چند لایه امن و نفوذناپذیر در این رزمایش استفاده می‌شود. این سیستم ، سیستم جدیدی است و قابلیت های ما را افزایش می‌دهد. در ساعت 16 امروز، ما به نیروهای خود به وسیله همین سیستم ارتباطی فراخوان دادیم و نیروهای این رزمایش که بیشتر نیروهای مردم پایه هستند سازمان دهی شدند. پس از اینکه فراخوان اعلام شد همه اعلام کردند که کدها را دریافت کرده و به مراکز مقاومت رفته و در آنجا سازماندهی شدند.

شعبانی با اشاره به اینکه در این رزمایش 50 هزار نفر حضور یافته اند گفت:‌این تعداد در قالب گردان‌های امام علی (ع) ، امام حسین (ع) ، بیت المقدس، عاشورا، الزهرا و کوثر سازماندهی شدند.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله در ادامه تصریح کرد:‌پس از اینکه این نیروها در قالب های جدید سازماندهی شدند ماموریت های مختلفی به آن‌ها محول می‌شود و آن‌ها در کمترین زمان این ماموریت را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ستون کشی موتوریزه بخش دیگری از این رزمایش است اظهار کرد: با حفظ لایه های رادیویی و حفاظت اطلاعات 15 هزار موتورسوار به همراه همین تعداد نیرو به عنوان همراه جابجا می شوند. پس از نماز صبح و زیارت عاشورا آن‌ها در کوتاه ترین و امن ترین مسیر حرکت کرده و وارد محل رزمایش می شوند. ما با پلیس راهور نیز در این زمینه هماهنگ هستیم.

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه نیروهای این رزمایش آموزش های مختلفی مثل امداد و نجات، حمل مجروح ،آزادی گروگان ها و عملیات پاکسازی را پشت سر گذاشته اند ، خاطر نشان کرد: در روز دوم رزمایش این آموزش ها مورد امتحان قرار می گیرد.البته مرحله مقابله با گروگانگیرها و تروریست ها، اسکورت محموله‌ها و شخصیت ها و مقابله با انفجارها نیز انجام می‌شود. این نیروها دارای کمربند مشکی هستند و این آموزش را دیده اند که یک نفر با سه نفر غیر مسلح یا یک نفر با دو تروریست مسلح درگیر شود. بخش دیگر رزمایش نیز مربوط به نمایش نیروهای حرفه ای تک تیرانداز است.

سخنگوی رزمایش اقتدار ثارالله در ادامه با بیان اینکه در این رزمایش از بالگردهای سبک و سنگین ، کایت موتوردار و انواع ریزپرنده ها نیز برای اولین بار استفاده می‌شود، گفت: عملیات هلی برن، چتر ریزی و گشت هوایی نیز انجام می‌شود. جالب است بدانیم 65 بسیجی که در این رزمایش حضور دارند در حد مدرک خلبانی آموزش دیده اند . ما همچنین در این رزمایش از یک هواپیما که توسط بسیج مهندسین طراحی شده رونمایی می کنیم که این هواپیما قابلیت دارد که در ماموریت های امداد و نجات و همچنین امنیت شهرها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

شعبانی همچنین با بیان اینکه برای اولیین بار گردان های سایبری با حضور اساتید و اعضای هیأت علمی بسیجی در این رزمایش حضور می یابند گفت:‌این سه هزار نفر عملیات سایبری را تمرین می‌کنند.

به گفته وی خنثی سازی بمب و نحوه برخورد با بسته مشکوک بخش دیگری از این رزمایش است که نیروهای این رزمایش به مردم آموزش خواهند داد که چگونه با بمب یا بسته های مشکوک برخورد کنند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد:‌ رزمایش اقتدار ثارالله 2 در سال جاری در فضای بیشتر و با توان بیشتری برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین