کد خبر: ۳۱۷۱۰۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

تیراژ مطبوعات کشور کمتر از یک میلیون نسخه است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در دو سال اخیر نزدیک به 84 هزار عنوان کتاب نشر پیدا کرده است و 33 درصد نیز به نشریات ما اضافه شده و امروز کشور دارای 6 هزار نشریه و مطبوعات است، اما تیراژگان آنها در کشور کمتر از یک میلیون نسخه است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی اصغر کاراندیش عصر امروز (چهارشنبه) در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اصفهان در محل دائمی نمایشگاه های استان، اظهار کرد: علل کاهش سرانه مطالعه در کشور باید مورد ریشه یابی و آسیب شناسی جدی قرار بگیرد و تنها به طرح سند اکتفا نشود.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر جامعه ای که تحقیق و پژوهش نداشته باشد مطلوبیت هم ندارد به همین دلیل است که در تمام دنیا و در جوامع بشری برای ارزیابی افراد میزان مطالعه و یا میزان تولید کتاب مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در برخی جوامع از مسئولان تا مردم توسعه را در صنعت و امور عمرانی می بینند، افزود: موضوع و نکته مهم این است که برای همان توسعه صنعتی و عمرانی در هر جامعه ابتدا توسعه فرهنگی باید اتفاق بیافتد تا طرح به درستی اجرایی شود.

کاراندیش با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم و ظریف در فرهنگ کتاب و کتاب خوانی شروع سنین مطالعه از کودکی است، افزود: برای اجرای چنین طرحی باید مدارس و مربیان آنها را درگیر موضوع کنیم و نیروی خود را به کار ببندیم تا یک چنین موضوعی در کشور محقق شود تا در آینده بتوانیم جامعه ای با سرانه مطالعه بالاتری نسبت به حال حاضر باشیم.

وی با بیان اینکه جامعه به دو دلیل عمده از جمله مایوس بودن و اغنا بودن کاذب به سراغ مطالعه نمی رود، اظهار کرد: فرهنگ سازی در کشور ما بسیار ضعیف است و به همین دلیل است که ما در رانندگی، طلاق و معضلات دیگر جامعه نمی توانیم روی ریل و مسیر درستش پیش برویم چراکه فرهنگ سازی قوی نداریم، پس باید شیوه ترویج فرهنگ و تبلیغ آن را بررسی کنیم.

کاراندیش خاطرنشان کرد: در فرهنگ و هنر موضوع آموزش باید جدی گرفته شود و حمایت از آثار یک هنرمند مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم فرهنگ و هنر را در دوران فعلی روبه جلو پیش ببریم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین