کد خبر: ۳۱۷۱۴۸
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴

خداداد عزیزی: یک روز قلیان نکشم، نیکوتین بدنم پایین می‌آید!

خداداد عزیزی در حالی همراه تیم منتخب 98 راهی اتریش شده و در بازی دوستانه‌اين تیم مقابل ستارگان اتریش به میدان رفت که همچنان یکی از سوژه‌های پیرامون وی، خبر حاشیه‌ای رختکن بازی ستارگان‌ايران و جهان است.
آفتاب‌‌نیوز :
خبری که در آن عنوان شد عزیزی و فرهاد مجیدی با یکدیگر درگیر شده‌اند و به خاطر همین موضوع، مجیدی در بین دو نیمه ورزشگاه را ترک کرده است اما خداداد‌اين موضوع را تکذیب کرد و به شرح اتفاقی که در رختکن افتاده پرداخت اما از‌اين‌که عنوان شده او و مجیدی با هم درگیر شده‌اند، ابراز ناراحتی و گلایه کرد و تاکید کرد بازیکنان نسل 98 که مجیدی هم جزو آنهاست همیشه احترام به بزرگ‌تر و پیشکسوت خود را نگه می‌دارند.

   شنیده‌ای که رسانه‌ها نوشته‌اند تو و مجیدی در رختکن ورزشگاه آزادی و در بازی با ستارگان‌ايران و جهان باهم درگیر شده‌اید؟

بله متاسفانه بعضی از دوستان شما در مطبوعات خبرهای راست و صحیح نمی‌نویسند. حالا هم وقتی چیزی نبوده من چه بگویم؟

  گفته می‌شد سر‌اين‌که مجیدی قیچی می‌زده از او انتقاد کرده‌اید؟

خود فرهاد آنجا بود و می‌تواند صحبت کند. من یک انتقاد کردم و گفتم ما برای خودمان فوتبال بازی می‌کنیم و پاسکاری نمی‌شود و فرهاد برای خودش بازی می‌کند و قیچی می‌زند، من هم پاس نمی‌دهم اما فرهاد طفلک هیچ چیزي نگفت و جوابی به من نداد.

  یعنی فقط همین بود؟

بله، من گفتم یک بار، دو بار، سه بار پاس می‌دهم اما دیگر پاس نمی‌دهم و فرهاد هم چیزی نگفت.

 پس جواب انتقاد شما را نداده؟

بله چیزی نگفت و من هم توقعی جز‌اين ندارم. من از فرهاد بزرگ‌ترم و با او در بهمن و تیم‌ملی همبازی بودم. او هیچ عکس‌العملی به حرف‌های من نشان نداد چون در نسل ما احترام به پیشکسوت و بزرگ‌تر همیشه وجود دارد و فرهاد هم از‌اين قائده مستثنا نیست.

 پس چرا بین دو نیمه رفت؟

بعید مي‌دانم قهر کرده باشد. نمی‌دانم گویا به علی آقا گفته بود می‌خواهم بروم و بعد هم رفته دوش گرفته و از استادیوم رفته است. اما‌اين‌که بگویند خداداد و او باهم یقه به یقه شده‌اند و کفش به‌هم پرت کرده‌اند و از‌اين‌جور مسائل درست نیست و تنها بعضی‌ها به دنبال فروش روزنامه‌های خود هستند. من در رختکن گفتم ما برای خودمان فوتبال بازی مي‌کنیم و‌اين کار را سخت مي‌کند. مثال زدم که مجیدی برای خودش بازی مي‌کند و دنبال قیچی برگردان است. وقتی من مي‌بینم مجیدی دنبال‌اين کارهاست من هم به او پاس نمي‌دهم.‌اين طبیعی است.

 شاید چون یک طرف ماجرا شما بودید، آنقدر قضیه بزرگ شده است؟

نمی‌دانم چه بگویم اما همین شایعات دروغ باعث می‌شود تا کمتر صحبت کنم. جالب‌اين‌که خبرنگار همان روزنامه‌ای که‌اين مطالب را زده، زنگ می‌زند تا با من مصاحبه هم بکند و توقع دارند من هم جواب بدهم. وقتی شما مطلب دروغ نوشته‌اید دیگر من چرا صحبت کنم. من کلا زیاد دنبال مصاحبه کردن نیستم. چون هر حرفی که می‌زنم به یک عده‌ای برمی‌خورد. من نمی‌دانم‌اين‌ها دنبال چه هستند و به چه چیزی می‌خواهند برسند اما اختلافی بین من و مجیدی وجود ندارد.

 قبل از بازی ستارگان‌ايران و جهان عنوان می‌شد که برخی‌ها برای حضور در‌اين مسابقه شرط و شروط دارند اما تو خیلی راحت آمدی و بازی کردی.

من هر کاری می‌کنم برای دلم می‌کنم نه چیز دیگری. هیچ چیز‌اين فوتبال هم برایم مهم نیست. نه مربی بودنش، نه بازی کردنش و نه مورد توجه قرار گرفتنش. همین که مردم به من محبت دارند برایم کافی است. 18 سال از آن گل به استرالیا گذشته، 14 سال است که دیگر در تیم‌ملی بازی نمی‌کنم و 10 سال است که فوتبال بازی نمی‌کنم اما هنوز مردم به من محبت دارند و‌اين برایم از همه‌چیز مهم‌تر است.

 راستی واقعا رمز‌اين محبوبیت تو چیست. الان‌ايران نیستیم و 50 کیلومتر از وین دور هستیم اما مردم باز هم تورا می‌بینند، کلی هیجان‌زده می‌شوند و می‌خواهند درکنار تو باشند.

من‌اين حرف را تا به حال نزده‌ام اما باید بگویم که در یک خانواده کاملا مذهبی بزرگ شده‌ام و پدربزرگم هم آخوند بوده است. اهل ادا درآوردن هم نیستم. خدا یک آیه‌ای در قرآن دارد که می‌گوید «هر که را بخواهی عزت می‌دهی و هر که را بخواهی خوار و ذلیل می‌کنی.» پس بنابراین خودش می‌داند که به چه کسی عزت بدهد. من هم فکر می‌کنم دلیل احترامي‌که مردم به من می‌گذارند، احترام ویژه‌ای است که برای پدرم قائل هستم و حالا مردم هم به من محبت دارند. اصلا هم برایم مهم نیست که بقیه دنبال چه چیزهایی هستند و به چه فکر می‌کنند.

 قبلا، حتما‌اين را شنیده‌اید که فلانی گفته بود که خدا فلانی را بغل کرده است که آن‌موقع واکنش‌هایی را در پی داشت اما‌اين‌که خدا کسی را بغل کند اتفاق بدی به نظر نمی‌رسد تو خودت فکر می‌کنی خدا تو را بغل کرده است؟

بله حتما در‌اين‌که خدا به من محبت داشته و من را بغل کرده است، شکی نیست و‌اين‌که من و خانواده‌ام و برادرهایم در رفاه زندگی می‌کنیم به خاطر لطفی بوده است که خدا به ما داده و به قولی ما را بغل کرده است. من و مهدی‌هاشمی‌نسب با هم زندگی می‌کنیم. او خودش فوتبالیست بزرگی بوده و در پرسپولیس، استقلال و تیم‌ملی بازی کرده است و محبوبیت زیادی دارد. حالا گاهی برخی‌ها بیشتر او را دوست دارند و برخی‌ها هم از او ناراحت هستند اما می‌توانید بروید از او بپرسید که مردم نسبت به من چه محبتی دارند. من نه تلویزیون نگاه می‌کنم و نه روزنامه می‌خوانم و خیلی راحت زندگی می‌کنم و تنها دلخوشی‌ام همین مردم هستند.

 خیلی دوست داریم بعدا بنشینیم و با شما کلی‌تر درباره مسائل مختلف صحبت کنیم.

من اگر بخواهم راجع به همه چیز حرف بزنم یا درباره بدی‌های فوتبال و حاشیه‌های آن صحبت کنم، تو نمی‌توانی آنها را چاپ کنی.

 شما صحبت کن، ما قول می‌دهیم آن را منتشر کنیم.

مثلا من چند وقت پیش درباره قلیان کشیدن صحبت کردم و کلی حاشیه‌ايجاد شد اما واقعیت‌اين است که 98 درصد فوتبالیست‌ها قلیان می‌کشند اما به برخی‌ها که می‌گویی فورا رد می‌کنند و می‌گویند بسم‌ا... الرحمان الرحیم ما از‌اين کارها نمی‌کنیم اما خود من خیلی راحت می‌گویم که قلیان می‌کشم. من معتاد نیستم اما اگر یک روز قلیان نکشم، نیکوتین بدنم پایین می‌آید (می‌خندد). واقعیت‌اين است که قلیان کشیدن برای خیلی از ماها به یک تفریح و سرگرمي‌تبدیل شده است.

 واقعا مي‌گویی؟

من مي‌گویم یا آدم یک کاری نمي‌کند یا وقتی مي‌کند دیگر تعارف و فیلم بازی ندارد. بله من از سال 84 قلیان مي‌کشم و نمي‌توانم جلوی دوربین بگویم نمي‌کشم یا بروم توصیه کنم که آقا‌اين بد است و قلیان نکشید.

  مگر از مضرات آن باخبر نیستید؟

قلیان بد است اما من مي‌کشم. به کسی هم نمي‌گویم قلیان بکش یا نه. ادا و شکلک هم جلوی دوربین در نمي‌آورم که قلیان را نکشید. هر کسی را هم در قبر خودش مي‌خوابانند. قلیان سرطان‌زاست، باعث مرگ مي‌شود و یا هر چیزی هست بدن هر فردی به خودش مربوط است.

  یعنی کسانی که الان فوتبال بازی مي‌کنند هم مي‌کشند؟

همه فوتبالیست‌ها مي‌کشند، البته قلیان را. با قلیان هم حال مي‌کنند. حداقل حرف من‌اين است که در دوران بازیشان اگر قلیان مي‌کشند سر شب بکشند و 4 صبح نکشند تا فوتبال شان خراب نشود.

منبع: قانون
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین