کد خبر: ۳۱۷۱۶۲
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱

کاهش مرگ‌و‌میر عروقی با خوردن میوه بیشتر

محققان گروه پژوهشی ارتقاء سلامت بنیاد قلب بریتانیا (BHF) در دانشگاه آکسفورد اعلام کردند که تغییرات کوچک در رژیم غذایی در کنار افزایش استفاده از استاتین‌ها می‌تواند به طور معنی‌داری منجر‌ به کاهش مرگ‌و‌میر عروقی در سطح جامعه‌ بریتانیا شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 دکتر آدام بریگز از گروه پژوهشی ارتقاء سلامت بنیاد قلب بریتانیا (BHF) در دانشگاه آکسفورد و یکی‌ از محققان این بررسی می‌گوید: مردم هم‌عصر با ملکه ویکتوریا در‌ مورد توصیه‌ بهداشت‌ عمومی ساده و درخشان خود معتقد بودند که خوردن یک‌ سیب در روز شما را از دکتر بی‌نیاز می‌کند.

وی افزود: این مسئله نشان‌ می‌دهد که چگونه ممکن‌ است تغییرات کوچک در رژیم‌غذایی تأثیر‌گذار باشد و این که هم دارو و هم داشتن زندگی سالم می‌توانند نقش مهمی در پیشگیری از بیماری قلبی و سکته‌ی مغزی داشته باشند. با وجود این‌که هیچکس نباید تجویز استاتین‌ها را با خوردن سیب جایگزین کند، همه می‌توانیم به سادگی از خوردن میوه‌ بیشتر بهره‌مند شویم.

بر‌اساس گزارش‌های منتشر‌ شده در اوایل سال‌ جاری میلادی در مجله Medical News Today، خوردن سیب مزایای سلامتی دیگری از‌ جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان، فشار خون بالا، دیابت و بیماری‌های قلبی را در پی دارد.

به گزارش ایسنا،مورین تالبوت پرستار ارشد بخش قلب درBHF می‌گوید: اگر چه در پرفایده بودن میوه برای ما شکی‌ نیست، اما نباید جانشین داروهای‌ حیاتی قلب مانند استاتین‌ها شود.

این بررسی تصریح می‌کند که استاتین‌ها موجب نجات زندگی می‌شوند. استاتین‌ها یکی از سالم‌ترین داروهای در دسترس هستند و مزایای آنها بسیار بیشتر از خطرات و عوارض جانبی آن‌ها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین