کد خبر: ۳۱۷۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶

نیویورک‌تایمز: جمهوریخواهان به دنبال راههای دیگری برای جلوگیری از توافقند

در پی موفقیت اوباما در کسب آراء لازم برای وتوی نظر مخالفان توافق هسته ای با ایران، مخالفان توافق در پی یافتن راه های قانونی دیگر برای ضربه زدن به آن هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
وب سایت روزنامه روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به دلخوری جمهوریخواهان مخالف توافق هسته ای اوباما با ایران نوشته است آنها در تلاش هستند تا راه های دیگری را برای ضربه زدن به این توافق پیدا کنند. 

نیویورک تایمز با اشاره به تلاش چندین ماهه جمهوری خواهان برای خنثی کردن نتایج حاصل از توافق هسته ای ایران نوشت: جمهوری خواهان کنگره با وقوف به احتمال موفقیت اوباما رئیس جمهور در مقابله با تلاشهایی که با هدف مقابله با رای وتو او صورت می گرفت، در فکر راههای دیگری برای تضعیف این توافق بوده اند.

اکنون با کسب آراء لازم برای حفظ توافق هسته ای ایران در کنگره توسط اوباما، جمهوری خواهان در حال ارزیابی گزینه های قانونی بر ضد این توافقند و اعمال مجدد تحریم هایی که طبق این توافق قرار است لغو شود، از جمله اقدامات مدنظر آنها است که پیامی روشن برای تهران و کاخ سفید خواهد بود و دموکراتها را در موقعیت دشواری قرار خواهد داد.

به گزارش خبرآنلاین، دیروز سی و جهارمین سناتور دموکرات به جمع حامیان توافق هسته ای پیوست و بدین ترتیب تلاش نمایندگان مخالف برای تصویب قطعنامه ای در رد این توافق را خنثی کرد چرا که حالا اوباما با در اختیار داشتن 34 رأی در حمایت از توافق می تواند هرگونه تلاش مخالفان را در صدور قطعنامه وتو کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین