کد خبر: ۳۱۷۲۴۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳

با وجود تکذیب سردار کمالی/قشقاوی بر اظهاراتش درباره خرید سربازی مشمولان مقیم خارج از کشور تاکید کرد

معاون وزیر خارجه کشورمان گفت که آنچه درباره «نحوه خرید خدمت سربازی مشمولان غایب بیش از هشت سال در خارج از کشور» گفته‌ است دقیقا منطبق بر تبصره «ط» ماده واحده قانون بودجه سال 94 است.
آفتاب‌‌نیوز :
حسن قشقاوی معاون امور کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه که هم‌اکنون در نیویورک برای همراهی رییس مجلس شورای اسلامی به سر می‌برد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تکذیب اظهاراتش از سوی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، افزود: آنچه در مورد نحوه خرید خدمت مشمولان غایب بیش از هشت سال گفتم منطبق بر تبصره «ط» ماده واحده قانون بودجه سال 94 و در پی هماهنگی کامل به عمل آمده با سازمان وظیفه عمومی ناجا بوده است.

وی با ابراز تعجب از برخی عبارات نقل شده از سوی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: نمی‌دانم کدام بخش از اظهاراتم خلاف قانون فوق‌الذکر یا کذب و یا بیانگر تبعیض در رنگ خون ایرانیان داخل و خارج از کشور بوده است.

معاون وزیر خارجه کشورمان افزود: تمامی نکاتی که اینجانب درباره خرید خدمت سربازی روز گذشته در جمع ایرانیان خارج از کشور و در حضور رییس مجلس در نیویورک داشتم پیش از این از سوی اینجانب در تاریخ 26/5/94 طی اطلاعیه‌ای به کلیه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابلاغ شده و هم‌اکنون به طور روزانه در حال اجراست.

به گزارش ایسنا، معاون امور کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه روز چهارشنبه در نیویورک گفته بود که از میان هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور متولدان سال‌ها 1355 تا 68 می‌توانند تا پایان امسال نسبت به خرید سربازی خود اقدام کنند.

این اظهارات معاون وزیر خارجه با واکنش سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستادکل نیروهای مسلح مواجه شد.

سردار موسی کمالی در حالیکه امکان خرید سربازی برای مشمولان مقیم خارج از کشور را تکذیب کرده است در اظهاراتش در گفت‌وگو با ایسنا گفته است که برای سال جاری موضوع جریمه ریالی برای مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن در نظر گرفته شده است و این قانون برای ایرانیان داخل و خارج از کشور یکسان است.

وی همچنین گفته است که تنها آن دسته از مشمولان ایرانی ساکن خارج از کشور که دارای هشت سال غیبت یا بیشتر از آن هستند می‌توانند با پرداخت جریمه ریالی از انجام خدمت سربازی معاف شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین