کد خبر: ۳۱۷۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۶

پرچم‌دار سوپرلوکس بنـز+تصاویر

سرانجام مرسدس نخستین تصاویر رسمی از نسخه روباز چهار نفره پرچم‌دار لوکس خود را منتشر کرد. بعد از 44 سال، این خودرو مجدداً در خانواده کلاس اس پدیدار شده است. بدین ترتیب، کلاس اس با مدل‌های سدان، کوپه، مایباخ، پولمن و کانورتیبل، تبدیل به خانواده کاملی از خودروهای لوکس ممتاز شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
در واقع نسخه کانورتیبل کلاس اس همان مدل کوپه است که سقفی نرم و بازشونده به‌جای سقف ثابت و فلزی آن جایگزین شده است. بنابراین ابعاد خودرو نیز همان ابعاد مدل کوپه یعنی 5027 میلی‌متر طول و 1899 میلی‌متر عرض می‌باشد و تنها ارتفاع آن به دلیل سقف بازشونده، 4 میلی‌متر افزایش یافته و به 1413 میلی‌متر رسیده است. استفاده گسترده از آلومینیوم و منیزیوم باعث شده تا وزن این مدل با نسخه کوپه یکسان باشد.

به گزارش پدال، به گفته مرسدس، این سقف تنها در مدت زمان 20 ثانیه به‌صورت الکتریکی باز یا بسته می‌شود و می‌توان تا سرعت 60 کیلومتر بر ساعت نیز، آن را باز یا بسته نمود. سقف از سه لایه تشکیل شده که پوشش بیرونی آن از نوعی پارچه ضد آب و پوشش داخلی از نوعی منسوج نئوپرن همراه با لایه آکوستیک برای کاهش میزان ورود صدا به داخل کابین، تشکیل گردیده است.

دو سیستم جدید AIRSCARF و AIRCAP باعث گرمی در ناحیه گردن و کاهش جریان باد در اطراف سر سرنشینان می‌شوند و برای نخستین بار نیز سیستم تمام خودکار تهویه THERMOTRONIC با توجه به باز یا بسته بودن سقف، با وجود 12 سنسور و 18 فعال‌کننده با شناسایی پارامترهایی نظیر سطح تابش خورشید، دمای ایده آل را در هر ناحیه کابین و در هر شرایط فراهم می‌سازد. همچنین سیستم معطرسازی کابین کلاس اس در این مدل به‌صورت استاندارد قرار گرفته و یک رایحه جدید به نام اقیانوس آرام را منتشر می‌کند.

پیشرانه‌های مدل کابریولت کلاس اس با نسخه کوپه یکسان خواهد بود. در حال حاضر تنها دو پیشرانه در دسترس می‌باشند. مدل S500 از یک موتور V8 توربوشارژر 4.7 لیتری با قدرت 455 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر سود می‌برد و توسط یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک G ترونیک، نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

 مدل بالاتر نیز S63 AMG است که پیشرانه‌ای V8 biturbo و با حجم 5.5 لیتر دارد و 577 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور خروجی آن است که توسط یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک Speedshift MCT و توسط سیستم 4MATIC به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. شتاب صفر تا صد این مدل تنها 3.9 ثانیه است. در حالی که مصرف سوخت میانگین آن در هر صد کیلومتر تنها 10.4 لیتر می‌باشد.

مرسدس بنز قرار است نسخه کانورتیبل کلاس اس را در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی کند و تحویل آن به مشتریان نیز از بهار سال 2016 شروع می‌شود. قیمت پایه این خودرو حدود 15 هزار دلار از نسخه کوپه گران‌تر خواهد بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین