کد خبر: ۳۱۷۲۹۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴

سرانه سلامت روستاییان ‌96 هزار تومان شد

قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: در مجموع اکنون 6 هزار و 400 پزشک در طرح پزشک خانواده روستایی مشغول به فعالیت هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
ناصر کلانتری عصر امروز در همایش بهورزان و مربیان نمونه که در محل مجتمع رفاهی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که ما امروز باید به آن افتخار کنیم تلاش بهورزان در راستای شاخصه‌های سلامت پس از پیروزی انقلاب اسلامی است.

رئیس مرکز مدیریت شبکه‌های بهداشت و درمان کشور ادامه داد: برقراری عدالت در بخش سلامت برای آحاد ملت یکی از وظایف حاکمیت است که در این راستا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات گسترده‌ای به روستاییان انجام شده است.

کلانتری افزود: مهم‌ترین هدف برنامه مراقبت‌های اولیه بهداشتی تامین عدالت اجتماعی در حوزه سلامت است تا از این طرق ناعدالتی‌هایی که حوزه سلامت در برخی از شهرها و روستاهای کشور وجود دارد، از بین برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد روستاییان کشور از خدمات بهداشتی برخوردارند، گفت: مهم‌ترین رکن این امر وجود بهورزان بوده است.

قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: کاهش شاخصه‌های سلامت در راستای پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرهون تلاش‌های قشر زحمت‌کش بهورز بوده است و بدون شک بهره‌گیری از ظرفیت این قشر در راستای اجرای برنامه تامین مراقبت‌های اولیه بهداشتی کم‌هزینه‌ترین فناوری در عرصه سلامت است.

کلانتری با بیان اینکه در دو سال نخست فعالیت دولت یازدهم احداث یک هزار و 995 خانه بهداشت آغاز شده است، گفت: تاکنون احداث یک هزار و 500 خانه بهداشت به اتمام رسیده و تا 22 بهمن امسال 445 خانه بهداشت باقی‌مانده تکمیل می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی یادآور شد: سرانه سلامت روستاییان نیز در دولت یازدهم از 21 هزار تومان به 96 هزار تومان افزایش یافته است و 2 هزار و 200 پزشک نیز به جمعیت پزشکان روستایی کشور افزوده شده که در مجموع اکنون 6 هزار و 400 پزشک در طرح پزشک خانواده روستایی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش فارس،‌ قائم‌مقام معاونت بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی در روستاها گفت: در دولت یازدهم 3 هزار و 200 مرکز بهداشت روستایی تعمیر و تجهیز اساسی و 2 هزار و 200 مرکز بهداشت روستایی بازسازی اساسی شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین