کد خبر: ۳۱۷۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

افراطیون راه پیروزى را در «رقابت بى رقیب» می‌جویند

یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تندروها نگران قرار گرفتن در معرض رقابت انتخاباتى و گزینش آزادانه هستند لذا راه پیروزى را در حذف رقبا، و در «رقابت بى رقیب» خواهند جست.
آفتاب‌‌نیوز :
فریدون مجلسی درباره وضعیت اصولگرایان در آستانه انتخابات مجلس گفت اصولگرایان نیز مانند هر جریان دیگر تحت تأثیر شرایط محیطى و ظرفیت هاى ذهنى و تجربى خود در طى زمان تحول مى‌یابند. بسیارى از آنان که در معرض آگاهى‌هاى گوناگون قرار دارند، در مواضع خود دچار تردید مى‌شوند و مى‌کوشند در هر مورد تفکر و سنجش را ابزار گزینش‌ها و تصمیم‌های خودشان قرار دهند.

به گزارش ایلنا، این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اصولگرایان در این روند به ابزار اعتدالى متوسل مى‌شوند و در نتیجه به نوعى گرایش اعتدالى (منطقى) پیدا مى‌کنند٬ تاکید کرد: هستند کسانى که آگاهى‌هاى خود را از منابع تک‌واره دریافت مى‌کنند که طبیعتاً در منش‌هاى خودشان سرسخت‌تر (افراطى‌تر) هم مى‌شوند.

مجلسی درباره وضعیت این دسته از اصولگرایان گفت: اینگونه افراطى‌ها در عین حال نسبت به حقانیت خود و حمایت عمومى نیز تردید دارند، خصوصاً اینکه برخى اصولگرایان امتحان مالى و امانتدارى خوبى هم در دولت گذشته نداده و از مردم سلب اعتماد کرده‌اند. اینان طبیعتاً نگران قرار گرفتن در معرض رقابت انتخاباتى و گزینش آزادانه هستند، و راه پیروزى را در حذف رقبا، و در «رقابت بى رقیب» خواهند جست.

وی تاکید کرد: در واقع باید دید آیا خواهند توانست از نهادهاى حذف کننده براى راهگشایى انتخاباتى خودشان استفاده ابزارى کنند یا برعکس عملکردهاى آسیب‌رسان و سوابق زیان‌بخش موجب حذف خودشان یا لااقل قرار گرفتنشان در معرض رقابتی واقعى خواهد شد.

مجلسی در پیش‌بینی وضعیت انتخابات مجلس آینده خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز بستگى به همین دارد که ببینند به حق گزینش آنها چه قدر اعتبار داده مى‌شود. به نظر من شرایط عادى و طبیعى رو به اعتدال دارد. کسانى که با نمایش‌هاى افراطى عملاً اقتصاد و جامعه را با بحران مواجه کرده‌اند، به طور طبیعى هیچ بختى ندارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین