کد خبر: ۳۱۷۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۳

برای تحریک بازار، وام خرید خودرو با سود پایین در اختیار مردم قرار گیرد

امسال بیش از 400 هزار خودرو در کشور تولید شد که در حال حاضر حدود 60 الی 70 هزار آن در انبارها باقی مانده که این عدد نگران کننده نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو هیئت مدیره انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: افزایش تولید خودرو، تصمیمی غیرمنطقی نبود. از اول امسال بیش از 400 هزار خودرو در کشور تولید شد که در حال حاضر حدود 60 الی 70 هزار آن در انبارها باقی مانده که این عدد نگران کننده نیست و فقط معادل 17 روز تولید است.

نجفی منش ادامه داد: کاهش تقاضا موقتی است و به زودی تقاضا بالا می‌رود. بعد از توافق هسته‌ای مردم تصور می‌کردند که قیمت خودرو کاهش پیدا می کند و به خاطر این انتظار خرید را به تعویق انداختند. این درحالی است که با توجه به سیاست بانک مرکزی مبنی بر تک نرخی کردن نرخ ارز در حال حاضر قیمت دلار به بیش از 3000 تومان رسیده است. با توجه به قیمت دلار، کاهش قیمت خودرو امکان‌پذیر نیست. مردم نیز به مرور متوجه واقعیت می شوند و دوباره به خرید روی می‌آورند. در حال حاضر کاهش تقاضا صرفا مربوط به خودرو نیست و در بخش مسکن؛ لبنیات و ... نیز وجود دارد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران گفت: برای تحریک تقاضا در بخش خودرو دولت باید وارد عمل شود. در دنیا، مردم خودرو و مسکن را از محل درآمدهای آتی‌شان می‌خرند. در کشور ما نیز دولت تصمیم داشت برای خرید خودرو، مانند خرید مسکن، 15 میلیون تومان وام بپردازد که این تصمیم اجرایی نشد.

نجفی منش ادامه داد: ما در سال 90 نیز با مشکل کاهش تقاضا مواجه شدیم. در آن سال یک میلیون و 350 هزار خودرو تولید شد که به دلیل کاهش تقاضا، بخشی از تولید را به صورتی شرایطی به فروش رساندیم. در حال حاضر نیز پیشنهادمان این است که برای تحریک بازار، وام خرید خودرو با سود پایین در اختیار مردم قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین