کد خبر: ۳۱۷۳۶۲
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳

وقتی مجلس در «بررسی برجام» از موضع بی‌طرفی خارج می‌شود!

رئیس کمیسیون برجام مجلس شورای اسلامی شرکتش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب را منوط به حضور نداشتن هیچ یک از مقامات وزارت خارجه کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که قرار بود، گفت وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب با دعوت و هماهنگی صداوسیما با حضور حمید بعیدی‌نژاد عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای و مدیرکل سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه با محوریت «مرور آخرین تحولات در بررسی برجام در کشور» در کنار رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام صورت گیرد، اما زاکانی خواستار حضورش در این برنامه به تنهایی می‌شود.

به گزارش ایسنا شب گذشته شبکه دو سیما برای حضور یک مقام وزارت خارجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری دعوت به عمل می‌آورد که بعد از هماهنگی‌ها بنا می‌شود حمید بعیدی‌نژاد یکی از اعضای هیأت مذاکره کننده کشورمان در کنار علیرضا زاکانی برای برررسی برجام شرکت کند. این برنامه با توجه به آخرینبیانات مقام معظم رهبری ‌در جمع اعضای مجلس خبرگان تنظیم شده بود و از این رو مهم تلقی می‌شد اما وقتی بعیدی‌نژاد حدود ساعت 22:15 به صدا و سیما می‌رسد، مسئولان سیما می‌گویند که آقای زاکانی اعلام کرده است که باید در این برنامه به تنهایی حضور یابد در غیر این صورت در آن شرکت نمی‌کند. با وجود تماس‌ها و رایزنی‌ها برای راضی کردن زاکانی به قبول این‌که برنامه با حضور این مقام وزارت خارجه در جهت رعایت بی‌طرفی برگزار شود اما اصرارها راه به جایی نمی‌برد.

به گزارش ایسنا، با توجه به اهمیت موضوع بررسی برجام در کشور و بیان دیدگاه‌ها و نظرات مختلف جا دارد تا مسوولان کشور با رعایت موضع بی‌طرفی و انصاف نسبت به این موضوع برخورد کنند.

نکته قابل توجه در این زمینه علاوه بر توهین به شخص دعوت شده از سوی صداوسیما این است که چگونه رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام که باید رعایت الگوی بی‌طرفی در این خصوص باشد در یک برنامه ویژه در سطح کشور راسا اقدام به حذف نگاه وزارت خارجه می‌کند.

از طرفی باید این خرده را به صداوسیما گرفت که به عنوان رسانه ملی نباید اجازه ‌دهد این شائبه بوجود آید که تنها از یک خط فکری حمایت می‌کند؛ چراکه در این زمینه اعتماد عمومی مردم و نخبگان خدشه‌دار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین