کد خبر: ۳۱۷۴۳۰
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۰
ادعاهای جمهوریخواهان مبنی بر پاره‌کردن توافقنامه هسته‌‌ای مضحک‌ است؛ توافق با ایران پس از اوباما پابرجا می‌ماند

جان کری: از حمله به عراق پشیمانم/ وظیفه داریم درباره ایران راه‌حل دیپلماتیک به‌کار گیریم

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به اینکه توافق به دست آمده با ایران پس از باراک اوباما نیز پابرجا خواهد ماند، گفت: این بار در مورد ایران وظیفه داریم تا آخرین حد ممکن، راه حل دیپلماتیک را به کار گیریم.
آفتاب‌‌نیوز :
جان کری در مصاحبه با روزنامه هافینگتن پست تاکید کرد: توافقنامه بدست آمده با ایران پس از پایان ریاست جمهوری اوباما نیز پابرجا خواهد جان کری: از حمله به عراق پشیمانم/ وظیفه داریم درباره ایران راه‌حل دیپلماتیک به‌کار گیریمبود.

به گزارش آفتاب، وی با مضحک‌خواندن ادعاهای نامزد های ریاست جمهوری حزب جمهوریخواه مبنی بر پاره کردن توافقنامه در صورت موفقیت، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود درصد حمایت‌کنندگان از توافقنامه ایران در آمریکا با شروع دوران رئیس جمهوری بعدی به 90 درصد برسد و در این شرایط رئیس جمهوری بعدی به هیچ وجه قادر نخواهد بود چنین ادعایی را عملی کند.

وی اضافه کرد: من چنین چیزی را عملی نمی‌دانم؛ رئیس جمهور بعدی آمریکا توافقنامه ای را که سازمان ملل و پنج کشور قدرتمند دیگر که درآن نقش داشته و از آن حمایت کرده اند را کنار بگذارد و بگوید، ببخشید ما این توافقنامه را قبول نداریم و به دنبال ایجاد شرایط دیگری در خاورمیانه هستیم.

هافینگتن پست در ادامه نوشت: جنگ عراق و رای موافق جان کری نسبت به این جنگ، بی شک بیشترین صدمه را به موقعیت سیاسی وی وارد کرد اما حل دیپلماتیک موضوع هسته ای ایران، بی‌شک به عنوان نقطه عطفی در کارنامه وی در طول مسئولیت وزارت خارجه متجلی است. 

جان کری دراین باره گفت:من همواره از آن رای خود پشیمانم(حمله به عراق)، به این دلیل که فکر می کنم آن رای من مورد سوءاستفاده قرار گرفته، به ما قول داده بودند دشمن به سرعت از بین خواهد رفت و در آن زمان فکر می‌کردم جنگ به اضطرار لازم است. بنابراین، رای من اشتباه بود و باید واقعیت را قبول کرد.این بار در قبال ایران وظیفه داریم تا آخرین حد ممکن راه‌حل دیپلماتیک را به کار گیریم.

منیع:‌ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین