کد خبر: ۳۱۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸

کشف 16 باند بزرگ پول شویی در کرمـان

دادستان عمومی و انقلاب کرمان از کشف 16 باند بزرگ پول شویی خبر داد و گفت: با تلاش شبانه روزی ماموران اداره کل اطلاعات استان کرمان اعضای این باند در تور اطلاعاتی به دام افتادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش روز شنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، دادخدا سالاری افزود: اعضای این باند در زمینه های قاچاق مواد مخدر و روان گردان ها، تجارت سلاح های غیرمجاز و قاچاق انسان در سراسر کشور و خارج از کشور فعالیت پنهان داشته و وجوه حاصله از این فعالیت ها را به حساب نفرات سوم و چهارم واریز می کردند که در استان کرمان کشف و از فعالیت آنها جلوگیری شد.

وی گفت: قاچاقچیان پس از تحصیل وجوه حاصله از معاملات نامشروع و خلاف قانون، آنها را به حساب اشخاص عادی و بعضا موجه واریز و پس از برداشت وجوه، بخشی را تبدیل به دلار کرده و به خارج از کشور منتقل می کردند.

وی ادامه داد: برخی از این وجوهات را نیز در معاملات املاک و خودرو و ساختمان سازی هزینه می کردند تا اقدامات مجرمانه خود را در پوشش های قانونی و مشروع جلوه داده و ردپای خود را در تجارت های کثیف و آلوده پنهان سازند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان گفت: خوشبختانه با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و به حول و قوه الهی به اقدامات مجرمانه مجرمین خاتمه داده شد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 125 میلیارد ریال از وجوه نقد و چندین باب املاک از قاچاقچیان کشف و توقیف شده، متهمان احضار شده اند و تحقیقات لازم بعمل آمده است.

سالاری افزود: پرونده های متشکله توسط ماموران به دستگاه قضایی استان کرمان تحویل داده شده و تحقیقات بیشتر پیرامون شناسایی شرکا و معاونان مجرمین در دادسرای کرمان در دست اقدام و انجام است.

وی گفت: عمده فعالیت این باندها در خارج از استان و استان های مختلف و در خارج از کشور بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین