کد خبر: ۳۱۷۵۵۹
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹

ناگفته‌های آهنگساز هندی از فیلم محمد(ص)

«آی آر رحمان» در مصاحبه‌ای با سایت خبری «اِشیا ایج» گفت: فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» یکی از جسورانه‌ترین‌ کارهایم در عرصه آهنگسازی است.
آفتاب‌‌نیوز : سایت خبری «اشیا ایج» واقع در دهلی در مصاحبه‌ای با «آی آر رحمان» درباره تجربه‌ای که در فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به کارگردانی «مجید مجیدی» داشته است، مصاحبه کرد.

«آی آر رحمان» گفت: آنطور که از این طرف و آنطرف شنیده‌ام و خوانده‌ام، فیلم «محمد رسول‌الله(ص)» افتتاحیه بسیار خوبی داشته است که البته همین انتظار را هم داشتم. شش هفت سال ساخت این فیلم طول کشیده است و من به خوبی می‌دانم که کارگردان تا چه حد به جزئیات دقت داشت. همه ما خیلی خوش‌شانس و خوشحالیم که این فیلم با چنین بازخوردهای مثبتی روبرو شده است. این در واقع پاسخ همه کارهای سختی است که برای ساخت این فیلم انجام شده است.

«اشیا ایج» در ادامه این مصاحبه نوشت: معروف است که «رحمان»، انسان فوق‌‌العاده معنوی است که همواره می‌گوید که تنها دو چیز را در زندگی می‌شناسد، یکی کارش و دیگرش خدا. «رحمان» درباره این‌که زمانی‌که مجیدی برای کار بروی فیلمی درباره پیامبر اسلام به او پیشنهاد داد، چه چیزی به ذهنش رسید و احتمالا چه چیزی در این میان او را ترساند، گفت: هر کاری که تاکنون انجام داده‌ام، همیشه بر این عقیده بوده‌ام که باید چیزی باشد که برای مردم مبارک باشد و مردم آن را عاشقانه دوست داشته باشند. من تنها انگشت‌هایم را در هر فرو بردم و برای نتیجه آن دعا کردم.

این آهنگساز برنده اسکار سینمای هند در ادامه درباره تجربه کار با مجیدی افزود: مدت‌های طولانی بود که همواره رویای کار روی یک فیلم زیبای ایرانی و کار با کارگردانی چون «مجیدی» را در سر می‌پرواندم . من در پروسه کار بروی این پروژه،چیزهای زیادی یاد گرفتم. ما موسیقی این فیلم را در پنج کشور ایران، آلمان، فرانسه و مصر با حضور 200 موسیقدان ساختیم و سپس آن را در شهر چنای (کلان شهری در کشور هند) میکس کردیم. این یکی از جسورانه‌ترین کارهایم در عرصه آهنگسازی است.

وی افزود: کارگردان در ساخت این فیلم، پایه و اساس دین اسلام یعنی همان مهربانی و مملو بودن از انسانیت، مد نظرش بود  و نه تفسیرهای غلطی که در رابطه با این دین وجود دارد و در گذشته به اعمالی خشونت‌آمیز و غیرانسانی منجر شده است.او نشان داد که جدایی و تقسیم زاییده شیطان است و اتحاد یک مفهوم الهی و یزدانی است.

«رحمان» در ادامه تاکید کرد: عقاید، زبان، حتی عبارت «یکدیگر» همگی خالی از هر مفهومی هستند و ورای تمام عباراتی چون شیعه و سنی، یک چیز وجود دارد و آن اتحاد است. من این فیلم را با یک چنین نیتی تماشا خواهم کرد. این فیلم را برای کودک یتیمی نگاه می‌کنم که همه عاشقانه او را دوست دارند.

این آهنگساز پیش از اکران فیلم «محمد رسول‌الله» در مصاحبه‌ای عنوان کرده بود که این فیلم یکی از چالش‌برانگیزترین کارهای کارنامه کاری‌اش بوده و ماه‌ها طول کشیده تا بتواند مجیدی را از نتیجه کار راضی کند.

به گزارش فارس، فیلم «محمد رسول‌الله» هفته گذشته در افتتاحیه جشنواره فیلم مونترال رونمایی شد و همزمان در سراسر کشور در قریب به 100 سینما به نمایش درآمده است که تاکنون با بازخوردهای مثبت زیادی نیز روبرو بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین