کد خبر: ۳۱۷۵۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

قیمت میوه‌های خارجی در بازار

رئیس اتحادیه میوه و سبزی با تاکید بر اینکه تنها موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز واردات رسمی را دارند گفت: سایر میوه‌ها مانند گلابی چینی لیموترش برزیلی و سیب فرانسه از طریق قاچاق به کشور وارد می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی  با اشاره به کاهش قیمت میوه در بازار گفت: غیر از چند مورد از میوه‌ها که فصل آنها تمام شده قیمت سایر محصولات کاهش یافته است.

وی افزایش تولید و عرضه را عامل افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: به عنوان هر کیلو هندوانه در بازار بین 100 تا 400 تومان متغیر است.

مهاجران افزود: قیمت هر کیلو آلو و شلیل بین 1500 تا  4 هزارتومان و قیمت هر کیلو انگور بین هزار تا 3 هزار تومان متغییر است

به گفته رئیس فروشندگان میوه و سبزی تهران هر کیلو خیار بین هزار تا 2 هزار تومان و هر کیلو موز بین 2 هزار و 800 تا 3 هزار تومان قیمت دارد.

مهاجران به قیمت میوه‌ها وارداتی نیز اشاره کرد و افزود: هر کیلو انار شیلی کیلویی 30 هزار تومان و هر کیلو انگور شیلی کیلویی 22 هزار تومان و سیب فرانسه نیز کیلویی 12 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین گلابی چین به قیمت 11 هزار تومان و لیموترش برزیل و ترکیه نیز بین 10 تا 11 هزار تومان قیمت دارد

وی با تاکید بر اینکه تنها موز، آناناس، انبه و نارگیل مجوز وارداتی رسمی را به کشور دارد گفت: سایر میوه‌های از مبادی غیر رسمی به کشور وارد می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مهاجران تصریح کرد: میوه‌های قاچاق به دلیل سود چند برابری افراد را ترغیب به واردات آن به کشور می‌کنند و این نوع میوه‌ها از بازارچه‌های مرزی به کشور وارد شده و بعد بازار خود را در شهرهای مختلف پیدا می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین