کد خبر: ۳۱۷۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵

یک نماینده دیگر دموکرات کنگره به حامیان برجام پیوست

نماینده دموکرات کنگره از ایالت واشنگتن آمریکا اعلام کرد در رأی‌گیری آتی از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز : درک کیلمر، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت واشنگتن، اعلام کرد که از برنامه جامع اقدام مشترک حمایت خواهند کرد.

کمتر از یک هفته دیگر (20 شهریور) تا زمان رأی‌گیری مجلس نمایندگان درباره برجام باقی مانده و سنا نیز تا 26 شهریور فرصت خواهد داشت تا درباره "قطعنامه عدم تأیید"‌ برجام رأی‌گیری کند.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرده در صورتی که این قطعنامه در کنگره رأی بیاورد آن را وتو خواهند کرد تا اجرای برجام متوقف نشود.

با توجه به اینکه بیش از 34 سناتور از برجام حمایت می‌کنند (بیش از یک‌سوم سنا)، مخالفین دیگر از توان خنثی کردن وتوی رئیس جمهور برخوردار نیستند.

هم‌اکنون 38 سناتور دموکرات از مجموع 100 سناتور کنگره از برجام حمایت می‌کنند و در صورتی که این رقم به 41 سناتور افزایش یابد، موافقین برجام می‌توانند با توسل به فیلی‌باستر حتی از رأی‌گیری درباره این تفاهم جلوگیری به عمل آورده و دیگر نیازی به وتوی اوباما نیز نباشد.

فیلی‌باستر در سنای آمریکا به تاکتیک‌هیا تأخیری یا آبستراکیتوی گفته می‌شوند که هدف از آنها جلوگیری از رأی‌گیری درباره یک موضوع است. شایع‌ترین نوع فیلی‌باستر زمانی رخ می‌دهد که یک سناتور سعی می‌کند از رأی‌گیری درباره یک طرح از طریق ادامه دادن بحث درباره آن جلوگیی و یا در آن تأخیز ایجاد کند.

به گزارش تسنیم، قوانین به یک سناتور یا تعدادی از آنها اجاره می‌دهند که تا هر زمان که بخواهند درباره موضوعی که می خواهند سخن بگویند مگر اینکه سه پنجم از سناتورها (معمولا 60 نفر از 100 سناتور) اعلام کنند که بحث به اندازه کافی انجام شده و خواهان رأی‌گیری شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین