کد خبر: ۳۱۷۵۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵
معاون وزیر نیرو خبر داد

امسال تغییری در قیمت برق ایجاد نشده‌ است

معاون وزیر نیرو درخصوص افزایش قیمت برق در سال جاری گفت: امسال تاکنون تغییری در تعرفه‌های برق ایجاد نشده و تا هم‌اکنون نیز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاحیه رسمی اجرای مرحله اول طرح فهام (فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی) اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در راستای ساخت و برنامه ریزی کنتورهای هوشمند، ایران در زمره 10 سازنده برتر این دستگاه‌ها قرار دارد.

وی با اشاره به طرح فهام یا طرح فراسامانه ای هوشمند، ادامه داد: برنامه اندازه گیری و مدیریت انرژی در این طرح است که در راستای هوشمند سازی شبکه برق کشور برنامه ریزی شده است.

معاون وزیر نیرو ادامه اظهار داد: مقدمه هوشمندسازی برق کشور و تعویض وسایل اندازه‌گیری کنتورهای معمولی به کنتورهای هوشمند از حدود 3 سال گذشته آغاز شده است و خوشبختانه بخش خصوصی توان خود را به نمایش گذاشته که با پتانسیل و توان بالا می‌تواند نسبت به تولید انبوه لوازم اندازه گیری هوشمند اقدام کند.

فلاحتیان با بیان اینکه وزارت نیرو در راستای افزایش استفاده از این وسایل برنامه زمان بندی مشخصی را تدوین کرده است، گفت: با اجرای این طرح این قابلیت در صنعت برق ایجاد خواهد شد که در طرف تقاضا مدیریت بار بیشتر و کاهش تلفات برق صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح در مدیریت شبکه سراسری و ایجاد پایداری و امنیت قطعاً استفاده از این کنتورهای می‌تواند مؤثر واقع شود، اظهار کرد: با استفاده از این طرح وزارت نیرو توانایی قرائت کنتورهای مشترکین را بدون مراجعه فیزیکی از راه دور خواهد داشت.

معاون وزیر نیرو با اشاره به کارهای پژوهشی این طرح گفت: مطالعات نظری و دانشگاهی این طرح از 5 سال گذشته آغاز و خوشبختانه هم اکنون مطالعات آن با سطح قابل قبولی به پایان رسیده که در نهایت منجر به ساخت کنتورهایی در سطح بازارهای بین المللی شده است.

به گزارش ایسنا، فلاحتیان گفت: 400 هزار کنتور در مرحله اول در کشور نصب خواهد شد که طی مدت دو الی سه سال آینده در صورت تأمین مالی به طور کامل اجرایی شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
فرید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
0
ای وای میخوان برق رو گرون کنن... ترو خدا به داد مردم برسین!!!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین