کد خبر: ۳۱۷۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵

رئیس جمهور ایتالیا خواهان سیاست پناهندگی مشترک در اتحادیه اروپا شد

رئیس جمهور ایتالیا امروز(شنبه) خواهان قوانین پناهندگی مشترک در اتحادیه اروپا شده و گفت، اروپا نباید هزاران مهاجری که به این قاره نزدیک می‌شوند را به چشم دشمن ببیند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور ایتالیا که از طریق ارتباط ویدیویی در کنفرانسی در شمال این کشور سخنرانی می کرد، گفت، امیدوار است بعد از آنکه آلمان و فرانسه چند روز پیش هم‌صدا با ایتالیا از اتحادیه اروپا خواستند تا یک رویکرد هماهنگ شده تر را در قبال مهاجران و پناهجویان اتخاذ کند، سرانجام شاهد وضع قوانین مشترک در این زمینه در اتحادیه اروپا باشد.

ماتارلا خاطرنشان کرد: ما قرار نیست بین تسلیم شدن در مقابل یک تهاجم و دفاع فرضی از به اصطلاح "دژ اروپا" یکی را انتخاب کنیم.

رئیس جمهور ایتالیا که معمولا در کشورش نقش تشریفاتی دارد، اظهار کرد، قوانین دوبلین که از کسانی که به دنبال پناهندگی در اروپا هستند می خواهد این کار را در اولین کشور اروپایی که پا به آن می‌گذارند انجام دهند، باید با قوانینی مشترک و به روز رسانی شده جایگزین شوند تا تحمل این بار مسئولیت در اروپا به شکل عادلانه‌ای گسترش یابد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: انتخاب ما بین اروپایی که خود درباره سرنوشتش تصمیم می‌گیرد و اروپایی که نمی داند چطور اتفاقات را مدیریت کند، است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین