کد خبر: ۳۱۸۳۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹

13 بنای غیرمجاز دیگر حیران تخریب شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از تخریب 13 مورد دیگر از ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه حیران آستارا در غرب استان گیلان مطابق دستور مقام قضایی خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آستارا از تخریب 13 مورد دیگر از ساخت و سازهای غیر مجاز در منطقه حیران آستارا در غرب استان گیلان مطابق دستور مقام قضایی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج شیارکار عصر سه شنبه  گفت: مطابق تبصره دو ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، 13 مورد از ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه حیران تخریب شد.

وی با اشاره به اینکه حکم تخریب این سازه ها بنا به دستور دادستان عمومی و انقلاب آستارا اجرایی شد ، افزود: تخریب این 13 مورد ساخت و ساز غیر مجاز، طی عصر دیروز و امروز اتفاق افتاد.

شیارکار با یادآوری اینکه صبح روز گذشته ( 16 شهریور ) نیز 11 مورد ساخت و ساز غیر مجاز تخریب شده بود ، اضافه کرد: طی دو روز در مجموع، 24 مورد از ساخت و سازهای غیر مجاز در حیران سفلی و وسطی تخریب و قلع و قمع شد.

وی مجموع وسعت این سازه ها را 25 هزار و 715 متر مربع عنوان کرد و گفت: این 24 مورد شامل سازه های در حال ساخت و فاقد انشعاب نظیر ویلا ، سوییت ، انبار ، پی ریزی ساختمان ، فنس کشی و دیوار کشی در اراضی کشاورزی بود که تخریب شد.

شیارکار در ادامه گفت: 41 مورد پرونده مربوط به ساخت و سازهای خارج از طرح هادی در دستگاه قضایی مطرح بوده که برای شش مورد، حکم قلع و قمع و برای شش مورد قرار منع تعقیب صادر شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز علیه 29 مورد ساخت و ساز غیرمجاز مربوط به محدوده خارج از طرح هادی نزد دستگاه قضایی اقامه دعوی شده که با صدور حکم نهایی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

حیران ، دهستانی در 30 کیلومتری آستارا با دو هزار و 200 هکتار مساحت است که از این میزان، یک هزار و 200 هکتار به مستثنیات اشخاص و یک هزار هکتار به منابع ملی تعلق دارد.
منطقه حیران از توابع شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان و همجوار با استان اردبیل است.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری روز گذشته (دوشنبه) در جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی که در تهران و با حضور استاندار گیلان برگزار شد، با اشاره به مسائل مربوط به تخلفات صورت گرفته در گردنه حیران خاطرنشان کرد: دولت در صیانت از اراضی ملی و کشاورزی مصمم است و نمی تواند از کنار تخلفات گردنه حیران بگذرد و نسبت به آن بی تفاوت باشد.

کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رییس جمهوری و مسوول دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، معاونین وزیر جهاد کشاورزی و روسای سازمان های جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و امور اراضی کشور، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغی، معاون بنیاد مسکن کشور و مشاور وزیر راه و شهرسازی در شورای حفظ حقوق بیت المال؛ نیمه مردادماه امسال در سفر دو روزه به گیلان، ضمن بازدید از منطقه حیران بندر آستارا، در نشست ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیرمجاز استان حضور یافتند.

محمدعلی نجفی استاندار گیلان نیز پیش از این، از تشکیل کمیته ای ویژه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و عضویت مدیران دستگاه های ذیربط اجرایی از جمله جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و ... برای مقابله با پدیده زمین خواری در گردنه حیران خبر داده بود.

مساحت استان گیلان 14 هزار و 711 کیلومتر است. از مجموع اراضی ملی گیلان؛ 565 هزار هکتار اراضی جنگلی، 245 هزار هکتار اراضی مرتعی و 288 هزار هکتار اراضی ملی جلگه ای و 11 هزار هکتار اراضی ساحلی مستحدث ( سواحلی که با پسروی دریا ایجاد می شود) است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
شهرونده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
دست شما درد نكنه ! واقعا بايد به اين انگلهاي جامعه و خائنين به محيط زيست بايد درسهاي بزرگتر از اين داد. البته اميدوارم دانه درشتها هم درس بگيرن.
دريا و كوه و دشت كشور شده مال دانه درشتا!
میم
|
United States of America
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
بنده خدا اول یه تعریف درستی ازبنای مجازدرحیران ارایه کن بعدبگو بقیه غیرمجازند.
دراصل ازیه گوشه همش باس تخریب بشه.ولی خب زورشون به بعضی نمیرسه.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین