کد خبر: ۳۱۸۸۳۲
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
طی هفته گذشته انجام شد

حضور 70 مقام بلندپایه دولت در 41 شهر برای رسیدگی به مشکلات مردم

70 مقام بلندپایه دولت در41شهر طی هفته گذشته برای رسیدگی به مشکلات مردم و نظارت بر دستگاهها ، همزمان پیگیری پروژه های مختلف سفر کردند؛ این وظیفه ای است که مسولان دولتی بصورت مستمر در دستور کار خود دارند.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری جمهوری اسلامی روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری نگاهی گذار به سفر مسولان دولتی در هفته گذشته دارد ،سفرهایی که در بسیاری از مواقع بدون هیاهوی رسانه ای انجام می شود و اقداماتی که در نتیجه حضور بدون واسطه برای ارتباط مستقیم با مردم و متولیان دولتی در اقصی نقاط کشور درمسیر تحقق اقتصاد مقاومتی - تقویت و توسعه اقدامات دستگاهها برای حل مشکلات مردم صورت می گیرد.

مسئولین بلند پایه دولت یازدهم در هفته گذشته چندین طرح بزرگ صنعتی ، بهداشتی ، بزرگراهی را در کشور افتتاح و همچنین چند طرح بزرگ را برای تحقق اقتصاد مقاومتی وعده های دولت به مردم در جهت اشتغال پایدار برای جوانان کلنگ زنی کردند.

دولت تدبیر و امید در پی تحقق منویات رهبرمعظم انقلاب در دستیابی به اقتدار ملی بر سه نکته «اقتصاد قوی و مقاوم»، «علم پیشرفته و روزافزون» و «حفظ و تقویت روحیه انقلابی گری به خصوص در جوانان» تاکید دارد در تلاش است .

رییس جمهوری برای تحقق اقتصادی مقاومتی سیاست های اقتصادی مقاومتی را محور اصلی برنامه های اقتصادی می دانند و اعلام کرده است ستاد اقتصادی مقاومتی بزودی به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل خواهد شد.

معاون اول رییس جمهوری دراین رابطه معقتد است باید به انتظارات و مطالبات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی پاسخ مناسب داده شود و دولت نسبت به بند بند سیاست های اقتصاد مقاومتی باور عمیق دارد از این رو باید راهکارهای اجرایی و عملیاتی این سیاست ها را تهیه شود که منویات رهبر معظم انقلاب در این زمینه به نحو مناسبی اجرا و دغدغه های ایشان در این باب مرتفع شود.

اسحاق جهانگیری سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان فرصتی کم نظیر در جهت توسعه کشور می دانند و مسئولین دولت در قبال کشور و مردم وظایف و تکالیفی دارند و باید به گونه ای برنامه ریزی انجام گیرد که از فرصت های موجود در جهت توسعه ی کشور استفاده شود.

*** شنبه چهاردهم شهریور

-- معاون اول رییس جمهوری وارد سیرجان شد

اسحاق جهانگیری صبح شنبه به منظور افتتاح طرح های مهم صنعتی و عمرانی استان کرمان وارد شهرستان سیرجان شد.

محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسوولان این دو وزارتخانه معاون اول رییس جمهوری را در این سفر یک روزه همراهی می کنند.

-- معاون وزیر نیرو: نشست زمین حاصل برداشت غیرمجاز آبهای زیرزمینی است

رحیم میدانی معاون آب و آبفای وزیر نیرو در مورد نشست زمین به خاطر کم آبی و برداشت های غیرمجاز آب در تعدادی از استان های کشور هشدار داد.

-- معاون وزیر تعاون: اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های شغلی

حسن طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال زایی در قالب تعاونی های کوچک خبر داد.

-- بهره برداری از خط تولید کنستانتره گهر زمین در سیرجان آغاز شد

بهره برداری از معدن و خط تولید کنستانتره در شرکت گهر زمین روز شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری در شهرستان سیرجان آغاز شد.
به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری پس از ورود به سیرجان، معدن و خط شماره یک تولید کنستانتره در شرکت گهر زمین با ظرفیت 2 میلیون تن را افتتاح کرد.

--با معاون اول رییس جمهور؛ خطوط پنج و شش تولید کنستانتره مجتمع گل گهر سیرجان افتتاح شد

خطوط پنج و شش تولید کنستانتره در مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر روز شنبه با حضور اسحاق جهانگیری در شهرستان سیرجان افتتاح شد.

-- معاون وزیر جهاد کشاورزی: توسعه کشاورزی در کرمانشاه بخشی از مشکلات اقتصادی را رفع می کند

محمدعلی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی، توسعه کشاورزی در استان کرمانشاه را عاملی در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور عنوان کرد.

-- جهانگیری: سه هدف اصلی در مذاکرات هسته ای محقق شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری گفت: در بخش سیاست خارجی تیم مذاکره کننده ایران که فرزندان این ملت هستند با تدابیر رهبر معظم انقلاب و مدیریت بسیار شجاعانه و مدبرانه رییس جمهوری در میز مذاکره موفق شدند سه هدف اصلی ما را محقق کنند.

-- معاون وزیر تعاون:سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی در برنامه ششم توسعه به 15درصد افزایش می یابد

حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در صورت فراهم شدن امکانات و زیرساخت ها، منابع مالی و بانکی سهم بخش تعاون از اقتصاد ملی در برنامه ششم توسعه کشور از حدود 6 درصد کنونی به 15 درصد می رسد.

-- معاون وزیر تعاون از فعالیت 17 هزار تعاونی صنعتی در کشور خبرداد

سید حمید کلانتری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هم اکنون 17 هزار تعاونی در بخش صنعتی و دو هزار واحد تعاونی در حوزه معدن در کشور فعالیت می کنند.

-- پیش بینی تولید 55 میلیون تن فولاد در چشم انداز 1404

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیش بینی شده است تا در سال 1404 به 55 میلیون تن تولید فولاد دسترسی پیدا کنیم.

محمدرضا نعمت زاده روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های معدنی و صنعتی در منطقه گل گهر سیرجان با اشاره به برنامه ریزی راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب افزود: تحقق این هدف همکاری همه را می طلبد.

-- اختصاص 190 میلیارد ریال برای تکمیل بیمارستان 235 تختخوابی ابهر

محمد جعفر علیزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی گفت: امسال 190 میلیارد ریال برای تکمیل پروژه بیمارستان 235 تختخوابی شهرستان ابهر پیش بینی شده است و حتی به دنبال افزایش منابع مورد نیاز این پروژه هستیم.

*** یکشنبه پانزدهم شهریور

-- معاون وزیر ارتباطات: از ظرفیت بخش خصوصی در حوزه آی.سی.تی استفاده نشده است

مرتضی براری معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات(آی.سی.تی) یکی از حوزه های پردرآمد است اما نتوانسته ایم از ظرفیت بخش خصوصی در آن استفاده کنیم.

-- مشاور وزیر نفت: اختصاص شش هزارمیلیارد تومان برای گاز رسانی به شهرها و روستاهای کشور

محمود آستانه مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرح های گاز رسانی بیع متقابل گفت: شرکت ملی گاز ایران برای گازرسانی به شهرها و روستاها، امسال حدود شش هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است.

-- رییس سازمان ملی استاندارد خبر داد:استفاده از تمام توان ملی برای نظام استانداردسازی در برنامه ششم توسعه

نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد بر توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد به عنوان یک نیاز اساسی در جامعه تاکید کرد و گفت: در برنامه ششم توسعه از تمام توان ملی برای استقرار نظام استاندارد سازی استفاده می شود.

--کاهش 2میلیون نفری جمعیت بیسوادان کشور

علی باقر زاده معاون وزیرآموزش وپرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور،گفت:طی 4سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر از چرخه بیسوادان کشور خارج شده اند.

-- معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی: دولت تامین منافع مردم را دنبال می کند

رضا سیف الهی معاون سیاسی و اجتماعی دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه استاندارد بالاترین مرجع اعتماد مردم است و باید بیش ازپیش تقویت شود، گفت: دولت تدبیر و امید اهمیت زیادی برای استاندارد قائل است و برای تامین منافع مردم به دنبال استاندارد سازی و تامین ایمنی کالاها است.

-- معاون توسعه روستایی:رویکرد دولت توان افزایی روستاییان است

سیدابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری گفت: رویکرد دولت تدبیر و امید توجه بیشتر به توان افزایی اقتصادی روستاییان است.

--رییس سازمان امور عشایری :500 میلیارد ریال اعتبار به تشکل های عشایری اختصاص می یابد

کرمعلی قندالی رییس سازمان امور عشایری از اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای کمک به تشکلهای عشایری خبر داد و گفت: ظرف یک هفته آینده طرح این کمک در هیات دولت تصویب می شود.

-- معاون وزیر کشور از نزدیک در جریان ساخت و سازهای منطقه حیران قرار گرفت

هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، به همراه هیاتی از نزدیک در جریان ساخت و سازهای انجام شده در منطقه حیران در غرب استان گیلان قرار گرفت.

*** دوشنبه شانزدهم شهریور

-- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیگیر یکسان سازی پرداخت ها و سهم 25 درصدی تعاونی ها دراقتصاد هستیم

سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که یکسان سازی پرداخت ها و رسیدن به سهم 25 درصدی تعاونی ها در اقتصاد کشور از موضوعاتی است که دولت به طور جدی آن را پیگیری کرده و به نتیجه می رساند.

-- رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان:نظارت دقیق تر بر تخصص و مهارت مهندسان ساختمان باید انجام شود

اکبر ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حوزه های مهارتی مهندسان ساختمان، کار کافی انجام نشده و باید برای تخصص و مهارت مهندسان، برنامه ریزی های دقیق تری صورت گیرد.

-- عملیات احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی، آموزشی منطقه هسته ای اصفهان آغاز شد

عملیات احداث مجتمع فرهنگی ، رفاهی ، آموزشی منطقه هسته ای اصفهان روز دوشنبه با حضورعلی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

--صالحی: برجام براساس منافع ملی تدوین و تنظیم شده است

علی اکبرصالحی رییس سازمان انرژی اتمی گفت : برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) براساس منافع ملی تدوین و تنظیم شده و تیم مذاکره کننده در این راستا تلاش جدی داشته است.

--مدل های جدید دولت در روابط کار به اندازه قانون کار ارزش دارد

سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید در موضوع روابط کار مدل های جدیدی را تعبیه کرده که اگر برخی ازآنها اجرایی شود، به اندازه تمام قانون کار ارزش دارد.

-- معاون وزیرجهادکشاورزی: برنامه های اصلاح نژاد اسب کاسپین مورد توجه باشد

حسن رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: باید برنامه های اصلاح نژادی و راهبرد بهبود ژنتیکی اسب کاسپین، توأم با تغذیه علمی و ارتقاء سطح بهداشت مورد توجه باشد.

-- معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی: 182 مورد قوانین دست و پاگیر در عرصه تولید و کارآفرینی باید اصلاح شود

سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزیرتعاون،کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اصلاح ساختار تولید برای رسیدن به توسعه پایدار ضروری است و تحقق آن نیاز به توجه بیشتر همه مدیران جامعه در حمایت از تولید دارد، گفت: 182 مورد قوانین و مقررات دست و پا گیر در عرصه تولیدوکارآفرینی وجود دارد.

--11میلیون تن گندم در کشور تولید شده است

سید خلیل آقایی معاون پارلمانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری بیش از 11 میلیون تن گندم در کشور تولید شده است.

-- سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان به 

طور آزمایشی راه اندازی شد

حسین مهری مدیرعامل شرکت پست ایران گفت: سامانه پکپارچه نشانی ایرانیان (Gnaf) همزمان به طور آزمایشی (پایلوت) در خوزستان و چهار استان دیگر آغاز به کار کرد.

*** سه شنبه هفدهم شهریور

چتر حمایتی دولت از سازمان های مردم نهاد

اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اساس دولت تدبیر و امید 'واگذاری امور مردم به مردم' است و در این راستا از شبکه های تخصصی سازمان های مردم نهاد در ارتباط با امور بانوان و خانواده بیشتر حمایت می کند.
-- معاون وزیر آموزش و پرورش: فراگیری آموزش برای دانش آموزان استثنایی در کشور باید افزایش یابد
مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: فراگیری آموزش برای دانش آموزان استثنایی در کشور باید بیش از پیش افزایش یابد.
-- سه هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح تحول نظام سلامت هزینه شد
مهدی درخشان قائم مقام معاون درمان تامین اجتماعی کشور و مدیرکل درمان مستقیم این سازمان گفت: پارسال این سازمان افزون بر سه هزار و 200 میلیارد تومان برای بهره مندی بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات طرح تحول نظام سلامت هزینه کرد.
-- سرویس دانش آموزان استثنایی در 10 استان رایگان است
مجید قدمی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: سرویس رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در 10 استان محروم کشور رایگان است.
-- پیگیر راه اندازی مهدهای کودک در زندانها هستیم
اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با بیان اینکه پیگیر راه اندازی مهدهای کودک در زندانها هستیم گفت: سزاوار نیست که کودکان زنان زندانی با فضای بسته زندان مواجه شوند.
-- دو هزار واحد مسکونی مسکن مهر در استان ایلام تحویل متقاضیان شد
دو هزار واحد مسکن مهر در استان ایلام روز سه شنبه در آیینی بصورت همزمان و با حضورعلی اصغر مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر، استاندار ایلام و جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید و تحویل متقاضیان شد.
-- رییس بنیاد مسکن کشور: توسعه روستاها با مشارکت مردمی ضروری است
علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: مشارکت جمعی جزیی از توسعه پایدار و همگن به شمار می رود و برای توسعه روستاها جلب و تقویت مشارکت مردمی ضروری است.
-- حمایت دولت یازدهم از 200 طرح سازمان های مردم نهاد
دکتر اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری گفت: دولت یازدهم از آغاز برنامه کاری خود به طور تقریبی از 200 طرح سازمان های مردم نهاد در ارتباط با خانواده و بانوان حمایت کرده است.
-- قائم مقام وزیر راه: امسال آمادگی واگذاری 400 هزار واحد مسکن مهر را داریم
احمد اصغری مهر آبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر گفت: در صورتی که دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز همکاری کنند آمادگی داریم تا پایان سال 400 هزار واحد مسکن مهر را به متقاضیان تحویل دهیم.
-- وزیر بهداشت از سه مرکز بهداشتی درمانی در شهرستان ابهر بازدید کرد
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مسیر سفر به استان زنجان به طور سرزده از مرکز تجمیع دندانپزشکی شناط ابهر، مرکز بهداشتی درمانی شبانه روزی صائین قلعه و مرکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی شماره چهار شهرستان ابهر بازدید کرد.
-- معاون وزیر ارشاد: رسانه ها باید به تاثیرگذاری هنرهای تجسمی در جامعه کمک کنند
دکتر علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رسانه ها باید با پرداختن به هنرهای تجسمی به تاثیرگذاری این هنر در جامعه کمک کنند.
-- با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شانزدهمین کنگره سالانه ملی دانشجویان علوم پزشکی کشور آغاز به کار کرد
شانزدهمین کنگره سالانه ملی و ششمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور شامگاه سه شنبه با حضور سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زنجان آغاز به کار کرد.
-- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از سه مرکز درمانی و آموزشی در شهرستان زنجان بازدید کرد
سید حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سفر به استان زنجان از 2 مرکز بهداشتی درمانی و یک خوابگاه دانشجویی در شهرستان زنجان بازدید کرد.
-- قایم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور:دشمن مانع استفاده ایران ازتجهیزات مدرن مبارزه با موادمخدر می شود
دکتر علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: دشمن به بهانه تحریم ها مانع استفاده ایران از تجهیزات مدرن مبارزه با موادمخدر می شود.
-- قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور هشدار داد مثلث مرگ در کمین جوانان
دکترعلیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: آرایشگاه ها، مراکز ورزشی و ماهواره ها به عنوان مثلث مرگ، برای معتاد کردن جوانان دام گسترده اند.
-- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت: شهرک مبل مشترک خوی و آلمان ایجاد می شود
محسن صالحی نیا معاون امور معدن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پیشنهاد تاسیس شهرک مشترک مبل با آلمان داده شده که ما نیز ضمن استقبال از این امر مقدمات قانونی آن را فراهم می کنیم تا این شهرک در خوی ایجاد شود.
-- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی : مشکلات بدهی بیمه ها به تدریج رفع می شود
دکتر حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشکلات بدهی بیمه ها به تدریج رفع می شود، گفت: گام های موثری برای رفع مشکلات پرداخت بدهی بیمه ها برداشته شده است.
*** چهارشنبه هجدهم شهریور
-- استفاده از سموم شیمیایی و آفت کش ها اثرات منفی در تامین امنیت غذایی دارد
اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: استفاده بی رویه از سموم شیمیایی و آفت کش ها اثرات منفی در حوزه تامین امنیت غذایی دارد.
-- معاون وزیر: تکمیل طرح های صنعتی از اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت است
محسن صالحی نیا معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: حمایت از تکمیل طرح های نیمه تمام صنعتی با بیش از 60 درصد از اولویت های این وزارتخانه است.
-- 30هزار میلیارد ریال وام به واحدهای مسکونی روستایی کشور اختصاص می یابد
علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امسال 30هزار میلیارد ریال وام به واحدهای مسکونی روستایی کشور اختصاص می یابد.
-- معاون سازمان مدیریت: تفویض حداکثری اختیارات به استان ها را دنبال می کنیم
علیرضا صالح معاون امور مجلس، استان ها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در احیای این سازمان در مراکز استان، تفویض حداکثری اختیارات را دنبال می کنیم.
-- معاون وزیر بهداشت سه بخش درمانی در سمنان را افتتاح کرد
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بخش توسعه یافته آی. سی. یو نوزادان و بخش بارداری پرخطر بیمارستان امیرالمومنین و همچنین بخش شیمی درمانی بیمارستان کوثر سمنان افتتاح شد.
-- معاون وزیر: تولید صادرات محور راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت است
علی یزدانی معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت معدن و تجارت گفت: حمایت از تولید صادرات محور در یک فضای رقابتی سالم از راهبردهای اصلی این وزارتخانه است.
-- معاون درمان وزارت بهداشت: آزمایشگاه های سطحِ سه زیستی در کشور راه اندازی می شود
محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از راه اندازی آزمایشگاه های ثابت و سیار سطح سه زیستی، برای تشخیص عوامل بیماری زای غیرمعمول(پاتوژن ها) در برنامه سال 94 این وزارتخانه خبر داد.
-- تدوین و اجرای برنامه های پساتحریم ظرف شش ماه آتی
علیرضا صالح معاون امور مجلس، استانها و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: ظرف شش ماه آینده برنامه ها و سیاستهای مربوط به فضای پساتحریم و مدیریت این شرایط تدوین و اجرا می شود.
-- تسهیلات طرح های مشارکتی در روستاها پلکانی پرداخت می شود
ابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رییس جمهوری، گفت: تسهیلات طرح های توسعه ای مشارکتی در روستاها به صورت پلکانی پرداخت می شود.
-- برای پیگیری نیازهای دختران جوان به دنبال تعامل با وزارت ورزش و جوانان هستیم
اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری گفت: مهم ترین سیاست کاری ما برقراری تعامل جدی با وزارت ورزش و جوانان برای پیگیری آسیب ها و خواسته های دختران جوان است.
--آغاز واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر در استان تهران
بهره برداری از 50 هزار واحد مسکن مهر استان تهران روز چهارشنبه طی مراسمی با حضور علی اصغر مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر و معاون عمرانی استانداری تهران با تحویل یک هزار و 320 واحد به متقاضیان در شهرستان شهریار آغاز شد.
-- معاون سیاسی وزیرکشور: جامعه نیازمند نشاط سیاسی است
محمد حسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،جامعه امروز نیازمند نشاط سیاسی است و باید این نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.
-- معاون وزیر بهداشت: بیمارستانها 40 هزار میلیارد ریال از بیمه ها مطالبه دارند
محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از مطالبات 40 هزار میلیارد ریالی بیمارستانها از سازمانهای بیمه ای در کشور خبر داد.
-- معاون وزیر ارشاد: دسترسی مردم به هنرسینما زمینه ساز ارتقای فرهنگ است/ روستاها بستری بکر برای گسترش سینما و تماشای فیلم
محمد آقاجانی معاون سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رفتن به سینما و فیلم دیدن ، یک فرهنگ و ارتقای فرهنگی است و دسترسی مردم به این هنر می تواند زمینه ارتقای فرهنگ جامعه را فراهم کند.
-- معاون وزیر ارشاد : فیلم های با مضمون اخلاقی وقرآنی نیاز جامعه است
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن وعترت وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی گفت: فیلم های کوتاه با مضمون اخلاقی وقرآنی نیاز شدید جامعه امروز است .
***پنجشنبه نوزدهم شهریور
-- گسترش طرح هادی درتمام روستاهای بالای 20 خانوار
محمد رضا شاملو معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال تمامی روستاهای بالای 20 خانوار در کشور تحت پوشش طرح هادی قرار می گیرند.
-- معاون رییس جمهوری ازپروژه احداث قطعات 2 و 3 بزرگراه همت بازدید کرد
محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه استاندار البرزصبح پنجشنبه از پروژه تکمیل قطعات دوم و سوم بزرگراه همت تا کرج، بازدید کرد.
-- رییس بنیاد مستضعفان: رفع محرومیت در کشور در گرو اشتغالزایی است
محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، رفع محرومیت در کشور را در گرو اشتغالزایی امکان پذیر دانست و بر لزوم فراهم کردن زمینه های اشتغال در جامعه تاکید کرد.
-- نوبخت: 6 هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی اختصاص یافته است
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت که دولت تا کنون 6 هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح های عمرانی سرمایه گذاری کرده است.
-- معاون بنیادمسکن: 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی آسیب پذیراست
عزیز الله مهدیان معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 60 درصد واحدهای مسکونی روستایی کشور آسیب پذیر بوده و براساس برنامه ریزی ها سالانه 200هزار واحد مقاوم سازی می شود.
-- 16هزار پلاک زمین های بنیاد علوی تا پایان امسال واگذار می شود
محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی گفت: تا پایان امسال 16 هزار پلاک زمین و عرصه بنیاد علوی به مردم واگذار می شود.
-- تهیه زمین مهمترین چالش پیش روی خیرین مسکن ساز کشور است
هادی درفشی رییس هیات مدیره خیرین مسکن ساز و معاون پشتیبانی و امور بنیاد مسکن کشور گفت: تامین منابع ، سهم آورده متقاضیان و به ویژه زمین مهمترین چالش پیش روی انجمن خیرین مسکن ساز کشور است.
-- با حضور وزیر راه و شهرسازی/ ساخت پایانه جدید فرودگاه بین المللی کرمان آغاز شد
عملیات اجرایی پایانه جدید فرودگاه بین المللی کرمان با حضور عباس اخوندی وزیر راه و شهرسازی و استاندار کرمان آغاز شد.
-- کلنگ احداث پروژه آب نیروی واحد یوتیلیتی پتروشیمی چابهار به زمین زده شد
کلنگ ساخت پروژه آب نیروی واحد یوتیلیتی متمرکز شهرک پتروشیمی نگین مکران چابهار روز پنجشنبه با حضور محمد رضا نعمت زاده وزیرصنعت، معدن و تجارت ، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح واکبرترکان مشاور ارشد رییس جمهور و استاندار سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.
-- افزایش 100 درصدی تشکل های غیردولتی در دولت تدبیر و امید
مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از افزایش 100 درصدی تشکل های غیر دولتی فعال از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در مقایسه با سال های گذشته خبر داد.
-- معاون وزیر کشور: رویکرد این وزارتخانه توجه به شهرهای متوسط و کوچک است
هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: رویکرد ما توجه به شهرهای متوسط و کوچک است تا رشد مهاجرت را معکوس و منابع مالی را با دقت بیشتری استفاده کنیم.
-- آخوندی: بهره وری فرودگاه های کشور بسیار پایین است
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت :در حال حاضر بیش از 60 فرودگاه در کشور داریم که میزان بهره وری انها بسیار پایین است.
-- مولاوردی: اطلس وضعیت زنان تهیه شده است
شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری از تهیه اطلس وضعیت زنان در جریان سفرهای استانی رییس جمهور خبر داد .
-- باند دوم بزرگراه رفسنجان به سرچشمه افتتاح شد
باند دوم بزرگراه رفسنجان - سرچشمه - مانی در حوزه استان کرمان روز پنجشنبه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
-- کلنگ زنی کلینیک ویژه تخصصی بیمارستان معتضدی کرمانشاه باحضور معاون رییس جمهوری
کلینیک ویژه تخصصی و بلوک زایمانی بیمارستان معتضدی کرمانشاه، روز پنجشنبه با حضور شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری کلنگ زنی شد.
-- سردار دهقان:حضور نیروی دریایی زمینه ساز توسعه سواحل مکران در چابهار است
سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت : حضور نیروی دریایی زمینه ساز توسعه سواحل مکران است و این نیرو با تمام توان آمادگی همکاری با دیگر نهادها و سازمان ها در این رابطه را دارد.
-- کلنگ احداث مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار به زمین زده شد
کلنگ احداث مجتمع بزرگ فولاد مکران چابهار روز پنجشنبه با حضور نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و سردار دهقان وزیر دفاع، مشاور ارشد رییس جمهور در امور مناطق آزاد و استاندار سیستان و بلوچستان به زمین زده شد.
-- معاون رییس جمهوری: توجه به حوزه زنان، اقتصادمقاومتی را تقویت می کند
شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: توجه به حوزه زنان و استفاده از ظرفیت های آنها ، می تواند اقتصاد مقاومتی را تقویت کند.
-- مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور: زیرساخت های فرودگاهی کشور وضعیت مناسبی ندارد
رحمت الله مه آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور گفت : هم اکنون زیرساخت های فرودگاهی کشور وضعیت خوب و مناسبی ندارد.
-- معاون امور قرآن وزیر: یکهزار مؤسسه قرآنی کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز گرفتند
حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون امور قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پنج هزار مؤسسه قرآنی در سراسر کشور فعال هستند که از این تعداد یکهزار مؤسسه دارای مجوز فعالیت از ارشاد هستند.
-- کرباسیان: چابهار آینده ویژه ای در خاورمیانه خواهد داشت
مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: چابهار آینده ویژه ای در خاورمیانه خواهد داشت.
-- رییس سازمان دامپزشکی:پیشگیری از بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک نیازمند 100 میلیون واکسن است
مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی گفت: واکسیناسیون 80 تا 85 درصد نشخوارکنندگان کوچک علیه بیماری طاعون نیازمند 100 میلیون دوز واکسن است که باید دو سال متوالی و در هر سال 50 میلیون دوز از این واکسن تامین شود.
-- با حضور معاون رییس جمهوری راهدارخانه جاده قزوین، الموت ـ تنکابن به بهره برداری رسید
راهدارخانه بهرام آباد در مسیر قزوین ـ الموت ـ تنکابن روز پنجشنبه با حضور دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ومعاون رییس جمهور به بهره برداری رسید.
-- رییس سازمان بهزیستی: برقراری عدالت اجتماعی مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید است
انوشیروان محسنی بندپی رییس سازمان بهزیستی با اشاره به سیاست های رفاهی دولت یازدهم گفت: برقراری عدالت اجتماعی مهم ترین دستاورد دولت تدبیر و امید است.
-- قائم مقام وزیر کشور:مسائل اجتماعی باید فارغ از نگاه جناحی بررسی شود
مرتضی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور اگر بنا باشد مسائل موجود از جمله مسائل حوزه اجتماعی را با چشم انداز جناحی نگاه کنیم ظرفیت های موجود مغفول واقع می شود.
-- 21 صنف در حوزه مد و لباس در کشور فعالیت دارند
حمید قبادی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس بنیاد ملی مد و لباس از فعالیت 21 صنف در حوزه مد و لباس در سراسر کشور خبر داد.
-- بیمه سلامت ره آورد بزرگ ایران در بین کشورهای در حال توسعه است
محمد جواد کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت ره آورد بزرگ و بی نظیر انقلاب اسلامی در بین کشورهای در حال توسعه است.
-- نهاوندیان: مذاکرات هسته ای ادامه راه عزتمندانه ای بود که بزرگان به ما آموختند
محمدرضا نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مذاکرات توام با عزت هسته ای، ادامه راه عزتمندانه ای بود که بزرگان به ما آموخته اند، گفت: با مذاکرات حقوق هسته ای مردم ایران تضمین شد و هیات های اقتصادی و سیاسی در کشور حضور یافتند.
-- معاون سازمان نوسازی معادن:57 میلیارد تن ذخیره معدنی در ایران وجود دارد
جمشید ملارحمان معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بیش از 57 میلیارد تن ذخییر معدنی در کشور وجود دارد.
-- پیش نویس آیین نامه اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است
محمدرضا نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری گفت که پیش نویس آیین نامه اجرایی ستاد اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است.
-- دبیر شورای فرهنگ عمومی: آموزش زوجین نقش مهمی در کاهش طلاق دارد
حجت الاسلام سید حسین شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: آموزش زوجین قبل، حین و بعد از ازدواج نقش بسیار مهم در کاهش طلاق و مشکلات خانوادگی دارد.
-- وزیر راه و شهرسازی: بدنبال افزایش خدمات و کیفیت زندگی در بافت های شهری هستیم
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه بدنبال توسعه محدوده شهرها نیستیم، گفت: افزایش خدمات و کیفیت زندگی در درون بافت های شهری موجود را دنبال می کنیم.
-- معاون وزارت ارشاد: ظرفیت های فرهنگی استان کرمان بستر مناسبی برای توسعه است
حسین نوش آبادی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ظرفیت های استان کرمان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ، بستر مناسبی برای توسعه است.
-- سلطانی فر: ساماندهی مجموعه توس یک وظیفه مذهبی، ملی و قانونی است/ پرونده ثبت جهانی توس سه سال آینده نهایی می شود
مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه مجموعه فرهنگی تاریخی توس از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است گفت: ساماندهی توس یک وظیفه مذهبی، ملی و قانونی است و این مهم را در سازمان میراث فرهنگی به طور جدی پیگیری خواهیم کرد.
-- معاون سازمان بهزیستی: نهضت حمایت از خانواده معلولان و سالمندان در سال آینده آغاز خواهد شد
حسین نحوی نژاد معاون سازمان بهزیستی از نهضت حمایت از خانواده معلولان و سالمندان توسط این نهاد در سال آینده خبر داد.
-- ترکان: توسعه سواحل مکران و چابهار بدون هیچ تردیدی انجام می شود
اکبر ترکان مشاور ارشد رییس جمهور و دبیر دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هیچ تردیدی برای تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص توسعه سواحل مکران و چابهار وجود نخواهد داشت.
-- معاون رییس جمهور از چند پروژه راه و راه آهن در گیلان بازدید کرد
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از چندین پروژه راه و راه آهن در گیلان بازدید کرد .

*** جمعه بیستم شهریور

-- نوربخش: پرداخت مستمری تامین اجتماعی در دولت یازدهم یک روز هم تاخیر نداشته است سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت مستمری توسط این سازمان در دولت تدبیرو امید حتی یک روز هم به تاخیر نیفتاده است.
-- آخوندی: بازار بدهی دولت سریعتر راه اندازی شود
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: بازار بدهی دولت به صورت پرداخت اوراق قابل معامله در بازار هر چه سریعتر راه اندازی شود.
-- بکارگیری مشاور اعتیاد در مجتمع های بهزیستی کشور
مجید رضازاده رییس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مجتمع های بهزیستی در سراسر کشور موظف به بکارگیری نیروی مشاور در زمینه اعتیاد هستند.
-- ربیعی: تصویب لایحه حمایت از معلولان از مشکلات این قشر می کاهد
علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تصویب لایحه حمایت از معلولان در مجلس شورای اسلامی ، بخش زیادی از مشکلات این قشر را رفع می کند.
-- با حضور وزیر راه و شهرسازی/باند دوم بزرگراه کرمان - سیرجان - گل گهر بهره برداری شد
80 کیلومتر از باند دوم بزرگراه کرمان - سیرجان- گل گهر روز جمعه در آیینی با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
-- آخوندی: بازآفرینی مراکز شهرها از اولویت های وزارت راه وشهرسازی است
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: استفاده از زمین های موجود و جلوگیری از گسترش حاشیه شهرها به منظور بازآفرینی مراکز شهرها از اولویت های مورد نظر در این وزارتخانه است.
-- وزیر راه شهرسازی از بیمارستان 223 تختخوابی سیرجان دیدن کرد
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به همراه معاون عمرانی استاندار کرمان و شماری ازمسوولان استانی روز جمعه از بیمارستان درحال ساخت 223 تختخوابی سیرجان دیدن کرد.
-- علوی: وزارت اطلاعات فرصت کوچکترین عرض اندامی را به بدخواهان کشورمان نمی دهد
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات از یک سو صلابت و اقتدار خود را به رخ دشمنان می کشد و فرصت کوچکترین عرض اندامی را به دشمنان و بدخواهان کشورمان نمی دهد و از سوی دیگر مهر و مودت خود را به جامعه عرضه داشته و خود را خدمتگزار مردم می داند.
-- بازدید معاون رییس جمهوری از طرح پرورش ماهی در قفس مازندران
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز جمعه از بزرگترین طرح پرورش ماهی در قفس استان مازندران در نوشهر بازدید کرد.
-- معاون وزیر بهداشت: میانگین امید به زندگی در ایران 72 سال است
رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متوسط امید به زندگی در کشورمان 72 سال است.
-- آخوندی:پیش بینی شهرک های اقماری در سیرجان برای جلوگیری ازتراکم جمعیت
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از سیرجان به عنوان یک شهر مهاجرپذیر یاد کرد و گفت: بهتر است در اینگونه شهرها یکسری از شهرک های اقماری پیش بینی شود تا از تراکم بیش از حد جلوگیری کنیم.
-- ملک زاده: 80 درصد مرگ میرها ناشی از بیماری های غیر واگیر است
دکتر رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 80 درصد مرگ و میر و ناتوانی ها در کشور ناشی از بیماری های غیر واگیر مانند ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها و سایر بیماری های مزمن ، کبدی و کلیوی است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین