کد خبر: ۳۱۹۱۲۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷

نتانیاهو می‌خواهد با اوباما و کری دیدار کند

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل اشغالی نوشت اکنون که توافق هسته ای ایران در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است، به نظر می رسد آمریکا و اسرائیل قصد دارند روابط خود را ترمیم کنند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی به قلم هرب کینون نوشت:

به همین منظور بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل قرار است آخر این ماه با جان کری، وزیر امور خارجه و اوایل ماه نوامبر با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دیدار کند.

هم اوباما و هم کری در ماه مارس، زمانی که نتانیاهو برای سخنرانی برضد ایران در کنگره به آمریکا رفت، از دیدار با وی خودداری کردند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه خبر دیدار اوباما و نتانیاهو را اعلام کرد و گفت رئیس جمهور چندین بار تمایل خود را برای آغاز رایزنی با متحدان اسرائیلی در زمینه تعمیق همکاری های دو جانبه اعلام کرده است.

مقامات اسرائیلی هم گفتند قرار است بنیامین نتانیاهو در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر سپتامبر برگزار می شود، با جان کری دیدار کند. آنها آخر هفته گذشته باهم تلفنی گفتگو کردند.

انتظار می رود دیدار نخست وزیر اسرائیل با رئیس جمهور آمریکا که نخستین بار در بیش از یک سال گذشته است زمانی انجام شود که نتانیاهو برای سخنرانی در نشست سالیانه فدراسیون های یهودی آمریکای شمالی به واشنگتن سفر می کند. این نشست بین 8 تا 10 نوامبر برگزار خواهد شد.

نشانه های تلاش های دولت آمریکا به منظور آغاز ترمیم روابط با اسرائیل روز چهارشنبه زمانی که جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا درخانه خود پذیرای رون درمر، سفیر اسرائیل بود، آشکار شد. درمر منتقد جدی توافقنامه هسته ای ایران است. 

بایدن در این مراسم با بیان این که 20 درصد از بودجه دفاعی اسرائیل را مالیات دهندگان آمریکایی می پردازند، از ادامه یافتن این روند و حتی افزایش آن خبر داد

زمانی که بحث درمورد توافق هنوز در کنگره در جریان بود، نتانیاهو از گفتگو با مقامات آمریکایی درمورد آنچه اسرائیل باتوجه به توافق هسته ای برای تامین امنیت خود نیاز دارد، خودداری کرد اما اکنون انتظار می رود این موضوع محور گفتگوهای وی با اوباما و کری باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین