کد خبر: ۳۱۹۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸

تکذیب دعوت از آمانو برای حضور در کمیسیون برجام

عضو کمیسیون ویژه برجام درباره برخی اخبار مبنی بر دعوت کمیسیون از آمانو برای حضور در تهران و جلسات کمیسیون گفت: برای حضور آمانو تاکنون بحثی در کمیسیون صورت نگرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
اسماعیل کوثری نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون ویژه بررسی متن جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای ایران با 5+1 طی سخنانی در رادیو گفت‌و‌گو، در مورد حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این کمیسیون تلاش شده از شخصیت‌های مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در دوره‌های مختلف دعوت شود. مثلا تصمیم داشتیم از علی لاریجانی که زمانی مسئولیت مذاکرات هسته‌ای را برعهده داشت نیز برای حضور در جلسه کمیسیون دعوت کنیم که این موضوع به سفر وی به نیویورک و شرکت در اتحادیه بین المجالس جهان همزمان شد.

به گزارش آفتاب، خبرگزاری تسنیم در ادامه نوشته: کوثری افزود: در ادامه در جلسات مختلف از تیم فعلی و قبلی مذاکره کننده برای ارائه توضیحات و پاسخگویی برخی ابهامات و سوالات دعوت به عمل آمد، در همین راستا اعضای کمیسیون از تاسیسات نطنز و فردو نیز بازدید کردند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در جلسه روز یکشنبه صبح کمیسیون برجام بار دیگر سعید جلیلی دبیر پیشین شورای عالی امنیت ملی حضور پیدا خواهد کرد، خاطرنشان کرد: در بعد از ظهر روز یکشنبه نیز ظریف برای پاسخگویی و ارائه توضیحات در جمع اعضای کمیسیون برجام حضور خواهند داشت.

کوثری در پاسخ به این سوال که چرا این شخصیت‌ها همزمان در جلسه کمیسیون برجام حضور پیدا نمی‌کنند، توضیح داد: ما نمی‌خواهیم این تصور ایجاد شود که در کمیسیون به دنبال برگزاری مناظره هستیم، ما قصدمان گرفتن اطلاعات شفاف و روشن جهت اتخاذ تصمیم است و به همین بابت از شخصیت‌های مختلف مرتبط با موضوع برای حضور در کمیسیون دعوت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون برجام از راکتور آب سنگین اراک بازدید خواهند کرد، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود این کمیسیون از یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برای حضور در تهران و شرکت درجلسه این کمیسیون دعوت به عمل آورده است، خاطر نشان کرد: من در همه جلسات کمیسیون برجام حضور داشتم و چنین بحثی اصلا مطرح نشده است.

این نماینده مجلس همچنین از حضور کارشناسان امنیتی، ‌نظامی و حقوقی در جلسات آینده کمیسیون ویژه بررسی برجام خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین