کد خبر: ۳۱۹۳۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱

تبریک روحانی برای سال نو یهودی

رئیس‌جمهوری ایران عصر دیروز در پیامی «روش هشانا» یا همان عید سال نو یهودی را تبریک گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
پیام روحانی به همراه تصویری از گروهی از یهودیان در حال عبادت در کنیسه یوسف‌آباد تهران در توییتر منتشر شد. روحانی در این پیام گفته است: «امید است ریشه‌های مشترک ابراهیمی ما، احترام را عمق بخشد و صلح و درک مشترک را به ارمغان بیاورد».

 پیام تبریک روحانی به انگلیسی منتشر شده است اما در ادامه این پیام تبریک، عبارت عبری L’Shanah Tovah به معنی «سال خوبی داشته باشید» آمده است.

در پایان پیام هم برچسب #RoshHashanah آمده است که برای دسته‌بندی و دنبال‌کردن موضوعات مهم و پرطرفدار در توییتر استفاد می‌شود. 

جواد ظریف هم دو سال پیش در ١٤ شهریور ١٣٩٢ یک روز پس از حضور در توییتر، در پیامی «روش هشانا» را در این شبکه اجتماعی تبریک گفته بود.

 به گزارش شرق، پس از این توییت، کریستین پلوسی، دختر نانسی رهبر کنونی اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا و رئیس سابق این مجلس در توییتی به تبریک ظریف واکنش نشان داد و برای ظریف نوشت: «متشکرم، سال جدید اگر با پایان انکار هلوکاست از سوی ایران همراه بود شیرین‌تر می‌شد». 

ظریف در پاسخ به این پیام نوشت: «ایران هیچ‌گاه هلوکاست را انکار نکرده است، مردی که گمان می‌شد هلوکاست را انکار می‌کرد حالا رفته است. سال نو مبارک».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین