کد خبر: ۳۱۹۷۲۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹

بزرگترین برندگردشگری فرانسه در ایران هتل می سازد/افتتاح دو هتل تا ماه آینده

طراحی داخلی هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) توانست مقام نخست زیباترین طراحی و معماری داخلی را در میان هتل‌های جهان در سال ۲۰۱۵ کسب کند و بزرگ‌ترین برند صنعت گردشگری دنیا در ساخت هتل فرودگاهی امام خمینی برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش آفتاب به نقل از گاردین در پی امضای قرار داد مربوط به راه اندازی دو هتل در تهران از سوی شرکت فرانسوی " هتل های آکور" این شرکت فرانسوی که ششمین شرکت بزرگ هتل سازی در جهان است، به زودی دو هتل بزرگ در تهران افتتاح خواهد کرد.

قرار است این دو هتل کمتر از یک ماه دیگر (15 اکتبر) آغاز به فعالیت کنند.  این هتل ها در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران واقع شده اند. این دو هتل در مجموع بیش از 500 اتاق دارند.

هتل novotel تهران
بزرگترین برندگردشگری فرانسه در ایران هتل می سازد/افتتاح دو هتل تا ماه آینده

همزمان با توافق هسته ای و نمایان شدن چشم انداز لغو تحریم های ایران در ماه های گذشته بسیاری از شرکت های بزرگ اروپایی با سفر به ایران امکان سرمایه گذاری در این کشور را مورد بررسی قرار داده اند.

افتتاح این هتل ها همزمان با افزایش محسوس ورود توریست های خارجی به ایران و احتمال افزایش بیش از پیش از آن انجام می شود.

تهران نمای داخلی هتل در نزدیکی فرودگاه امام خمینی تهران
بزرگترین برندگردشگری فرانسه در ایران هتل می سازد/افتتاح دو هتل تا ماه آینده

سباستین بازین مدیر شرکت هتل های آکور فرانسوی روز سه شنبه و پس از امضای قرار داد همکاری با " مهدی جهانگیری  مدیر شرکت توریستی "آریا زیگورات " از ایران ، ضمن ابراز خوش بینی به آینده فعالیت این شرکت هتلداری فرانسوی در ایران گفت: ایران با جمعیت نزدیک به 80 میلیون نفر پتانسیل فوق العاده ای برای توسعه فعالیت های شرکت ما دارد."

او ابراز امیدواری کرد با پتانسیل های موجود در ایران و سنت میهمان نوازی ایرانی این همکاری برای هر دو طرف سودمند باشد. 

مراسم امضای قرار داد دو شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور
بزرگترین برندگردشگری فرانسه در ایران هتل می سازد/افتتاح دو هتل تا ماه آینده

مبلغ قرار داد دو شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور اعلام نشده است اما طبق قرار داد قرار است شرکت آریا زیگورات و هتل های آکور به ظور مشترک تحت نام دو برند " IBIS" و " NOVOTEL" برای دو هتل به مدت 15 سال در صنعت توریسم ایران استفاده کرده و به توسعه و ساخت هتل های مشترک اقدام کنند.

شرکت هتل های آکور 71 هتل بزرگ در 10 کشور منطقه خاورمیانه دارد.

ایران با دارا بودن تاریخی غنی و داشتن 17 اثر در لیست میراث جهانی یونسکو یکی از مقاصد ارزان ، متنوع و چهار فصل برای جذب توریسم های خارجی محسوب می شود.

در سال گذشته میزان ورود توریست های خارجی به ایران رشد چشمگیری داشته است اما هنوز فاصله بسیار معناداری در آمار ورود توریست به ایران با دیگر کشورهای توریست پذیر وجود دارد.

غالب توریست های خارجی که به ایران می آیند توریست های مذهبی هستند که از کشورهای عراق و پاکستان وارد ایران می شوند.

به گزارش آفتاب به نقل از خبر آنلاین شرکت گردشگری اکور فرانسه از پیشگامان صنعت هتل‌داری در دنیا به عنوان مجری مدیریت و بازاریابی هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) با وزیر راه و انتخاب شد.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سباستین باروز مدیرعامل شرکت اکور که سفیر فرانسه در ایران نیز در این نشست حضور داشت با اشاره به تلاش ایران برای رفع مشکل کمبود و فرسودگی ناوگان هوایی با خرید تعدادی هواپیمای کوچک و متوسط از فرانسه و دیگر کشورهای سازنده هواپیما برای ایجاد رونق در صنعت هوایی کشور و راه اندازی مجدد تعداد زیادی فرودگاه کوچک و غیر فعال در نقاط مختلف ایران گفت: با این کار رونق بیشتری در فرودگاه‌های پرتردد مانند مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و دیگر کلانشهرهای بزرگ و توریستی ایران ایجاد می‌شود که می‌توان ساخت هتل‌های فرودگاهی را نیز در این شهرها در دستور کار قرار داد.

آخوندی همچنین با اشاره به اتصال ریلی فرودگاه امام خمینی (ره) به تهران و سیستم حمل و نقل عمومی و قطار درون شهری پایتخت (مترو) در آینده نزدیک که به رونق بیشتر این فرودگاه می‌انجامد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بزرگی در ساخت هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) از سوی گروه مالی گردشگری به عنوان بخش خصوصی انجام شده که نشان دهنده سودده بودن این پروژه است.

وی با تاکید بر جوان بودن جمعیت ایران و تمایل خانوارها به توریسم و گردشگری اعم از داخلی و خارجی و نیز رفع موانع بین‌المللی کشور در آینده نزدیک که سبب شده ایران به مرکز توجه گردشگران خارجی تبدیل شود افزود: به همین دلیل نیاز به هتل‌سازی در ایران احساس می‌شود و شرکت اکور فرانسه به دلیل دارا بودن مدیریت یا مالکیت بیش از چهار هزار هتل چهار و پنج ستاره در سراسر دنیا که این شرکت را به بزرگ‌ترین برند صنعت گردشگری تبدیل کرده، می‌تواند از این فرصت برای سرمایه‌گذاری در ساخت هتل‌های فرودگاهی ایران بهره کافی ببرد.

استقبال از هتل فرودگاهی ایران در دنیا

در ادامه این دیدار همچنین، مدیرعامل شرکت اکور فرانسه با اشاره به قرارداد این شرکت با گروه مالی گردشگری به عنوان سرمایه گذار هتل فرودگاهی امام‌خمینی (ره) خاطرنشان کرد: قرار است از این پس مدیریت و بازاریابی آن را شرکت اکور فرانسه بر عهده بگیرد که سابقه طولانی در زمینه مدیریت هتل در سراسر دنیا را داراست.

سباستین بازین با اشاره به برندهای شرکت اکور از جمله «نووتل» و «ایبیس» گفت: نام اولین هتل فرودگاهی ایران از امروز در سایت‌‌های رزرو هتل این شرکت و سایر سایت‌های مطرح گردشگری دنیا با نام هتل نووتل ایکیا ثبت شده و خوشبختانه با استقبال خوبی هم مواجه است.

300 میلیارد تومان هزینه ساخت

نماینده گروه مالی گردشگری نیز که هیات اقتصادی ـ سیاسی فرانسوی را همراهی می‌کرد با اشاره به برخی ویژگی‌های فنی و ساختاری هتل فرودگاهی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: در ابتدا پیش‌بینی‌ها بر این بود که این هتل با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومانی ساخته می‌شود اما به دلیل تورم سنگین دو سه سال قبل، هزینه ساخت و ساز هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) به بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان رسید؛ بنابراین از وزیر راه و شهرسازی تقاضا داریم تا زمینه تصویب افزایش قرارداد بازگشت سرمایه این فعالیت عمرانی ـ اقتصادی از ۱۷ سال فعلی به ۵۰ سال را در هیات دولت فراهم کند تا اقتصادی و سودآور بودن این پروژه تضمین شود.

وی ادامه داد: طراحی داخلی هتل فرودگاهی امام خمینی (ره) توانست مقام نخست زیباترین طراحی و معماری داخلی را در میان هتل‌های جهان در سال ۲۰۱۵ کسب کند که افتخار بزرگی برای صنعت معماری کشور است به خصوص که طراحی معماری آن را یک خانم ایرانی به نام شیوا بابایی انجام داده است.

برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی یک شرکت بزرگ هتلداری فرانسه با همکاری یک شرکت ایرانی دو هتل بزرگ در شهر تهران افتتاح خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین