کد خبر: ۳۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲

۱۸۶ کارگر کمباین‌سازی اراک اخراج شدند

در طی یک‌ماه گذشته ۱۸۶ نفر از کارگران قراردادی کمباین‌سازی اراک به‌دلیل «کمبود نقدینگی شرکت و نبود کار» اخراج شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
یکی از کارگران کمباین‌سازی اراک در این‌باره به خبرنگار ایلنا گفت: «در یک‌ماه اخیر کارگران ۱۰ روز تجمع اعتراضی داشته‌اند چرا که معتقدند ادعای کارفرما در خصوص مشکل نقدینگی نادرست است».

به گفته وی، «این‌گونه نیست که شرکت ضرر بدهد بلکه هم کار و هم درخواست کار هست ولی آن‌ها نمی‌خواهند کار کنند».

وی با اشاره به «هم‌زمانی آغاز بازگشایی مدارس و اخراج کارگران» اظهار داشت: «مدیر اداری شرکت به کارگران اعلام کرده است که کارگران هر چه زود‌تر برای دریافت بیمه بیکاری خود را به اداره کار شهرستان معرفی کنند».

وی بابیان اینکه روند اخراج با ورود مدیرعامل جدید از سال ۹۱ آغاز شده است، ادامه داد: در حالی‌که کارگران این واحد تولیدی سه ماه حقوق معوقه طلبکارند در میان اخراج شدگان افرادی با سابقه بیمه ۱۰ ساله و از ایثارگران نیز دیده می‌شود».

به‌گفته این کارگر، شیوه اخراج همکاران آنها بوده است که قرارداد‌های کار آنها از قبل برای «مدت زمان‌های ۸ – ۶ -۳ – ۲ و یک‌ماه»، «بدون ذکر ماهیت کار» و با قید کردن «کارگر ساده» تنظیم شده بود و در نتیجه پس از خاتمه زمان قرارداد مانعی برای اخراج وجود نداشته باشد.

وی توجیه دیگر کارفرما برای اخراج کارگران را «خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی برای خرید ۶۲۵ دستگاه کمباین کشاورزی اعلام کرد» و ادامه داد: بنا به اظهارات مدیرمالی شرکت، وزارت جهاد کشاورزی تنها ۲۵ دستگاه خریداری کرده است».

به گفته این کارگر، «بنا به فرض که وزارت جهاد کشاورزی خلف وعده کرده باشد، گناه کارگر چیست؟ کارگران نباید تاوان سوء مدیریت مدیران را بپردازند».

وی ادامه می‌دهد: در سال‌های گذشته نیز مدیریت شرکت با بهانه‌هایی هم‌چون پرداخت نشدن وام توسط بانک کشاورزی و عدم همکاری وزارت جهاد کشاورزی حدود ۳۵ نفر از کارگران را اخراج کرد اما با مقاومت کارگران و دریافت وام از بانک مربوطه حکم بازگشت کارگران را با قراردادهایی ناقص در قالب قراردادهایی یک‌ماهه و سه ماهه صادر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین