کد خبر: ۳۲۰۶۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۹

رایزنی‌های معاونان وزرای امور خارجه ایران و روسیه

معاون وزیر خارجه کشورمان و نماینده رییس جمهور روسیه در امور خاورمیانه پیرامون اوضاع سوریه، یمن و فلسطین و مبارزه با تروریسم رایزنی کردند و آخرین ایده های موجود سیاسی برای خروج از بحران سوریه را مورد مشورت قرار دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
حسین امیرعبداللهیان، مقامات روسیه را در جریان مشورتهای اخیر صورت گرفته با بشار اسد رییس جمهور سوریه قرار داد و ایده های سازنده بشار اسد در حل سیاسی را ستودنی خواند.

در این دیدار تهران و مسکو بر ناکارامدی روش های نظامی و امنیتی در سوریه و ضرورت توجه ویژه به راهکار سیاسی برمبنای نقش مشترک مردم، حکومت و معارضه معتقد به راهکار سیاسی و مبارزه جدی با تروریسم تاکید کردند.

طرفین همچنین تداوم توسل به زور در یمن را محکوم نموده و تشدید اقدامات نظامی در یمن را باعث پیچیده تر شدن شرایط و تقویت فزاینده تروریسم در یمن و منطقه و سرایت آن به جهان دانستند و بر ضرورت لغو محاصره انسانی یمن تاکید کردند.

تهران و مسکو از سرگیری مذاکرات سیاسی یمنی ها را تایید نموده و نقش فعال تر سازمان ملل در توقف جنگ و جلوگیری از فاجعه انسانی و تقویت روند سیاسی را خواستار شدند.

به گزارش ایسنا، ایران و روسیه اخرین تحولات فلسطین را مورد بررسی قرار دادند. و در ادامه امیرعبداللهیان با محکومیت اقدامات اخیر تل اویو در مسجد الاقصی تاکید کرد که تبعات سختی متوجه رژیم صهیونیستی بخاطر تعرض به مقدسات اسلامی در قدس خواهد شد و عدم توقف این قبیل اقدامات تحریک آمیز روزهای دشواری را برای تل اویو رقم خواهد زد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین