کد خبر: ۳۲۱۰۹۱
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲

جوان شیرازی خسته از زندگی در انگلیس به زادگاهش بازمی‌گردد+تصاویر

آرش آریا جوان 25 ساله شیرازی با حضور در پاسگاه مرکزی پلیس منچستر با شکایت از رفتارهای 'خشن و بی ادبانه' مردم این شهر با خارجی ها، گفته است که خواهان استرداد و بازگشت به زادگاهش در ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
روزنامه دیلی تلگراف روز پنجشنبه در گزارشی در این خصوص نوشت: «آرش آریا» مهاجر ایرانی تبار گفته است که پس از 10 سال زندگی در انگلیس، 'سرخورده و تنها' است.

به نوشته این روزنامه؛ این جوان ایرانی در جریان حضورش در پاسگاه پلیس در منچستر که 'آشفته و عصبی'به نظر می رسیده با ادعای اینکه «مهاجر غیرقانونی' است، خواستار استردادش به ایران شده بود.

دیلی تلگراف افزود: اما شرایط آن طور که از اول به نظر می رسید نبود و افسران پلیس پاسگاه مرکزی شهر منچستر در تماس با وزارت کشور انگلیس متوجه می شوند که آرش آریا کاملا به صورت قانونی در این کشور زندگی می کند.

این روزنامه نوشت: ماموران پلیس که در وهله اول به ظن اینکه این ایرانی به صورت غیرقانونی وارد انگلیس شده است، دستگیرش کرده بودند، اما پس از احراز هویتش، وی را که درحال حاضر در یک برج مسکونی در مرکز منچستر زندگی می کند، آزاد کردند.

آرش آریا در این مورد به دیلی تلگراف گـفت: از خشونت مردم محلی و نیافتن کار ناامید و دلسرد شده است. مردم منچستر از کسی استقبال نمی کنند. من سعی می کنم که کلمات، خشونت ها و خیلی چیزهای دیگر آنها را نادیده بگیرم اما دیگر خسته شده ام . اینجا احترامی که بایسته است، به من نمی گذارند.

این جوان ایرانی با اشاره به رفتار بی ادبانه مردم محلی با وی، افزود: «من سعی کردم که مؤدب باشم و دوستانه رفتار کنم اما مردم فقط به من می خندیدند و به من نگاهی عجیب دارند ، چون من یک خارجی هستم'.

آریا می گوید:' الآن من کاری ندارم، پیشتر به عنوان خدمتکار در یک رستوران کار می کردم، ولی بدون هیچ دلیلی کسی به من کاری نمی دهد. من نمی توانم به آرزوهایم در اینجا برسم.'

این جوان ایرانی به دیلی تلگراف گفته است: 'من تلاش می کنم کاری برای زندگی ام انجام دهم. من خواهان داشتن یک شغل خوب به همراه یک پس انداز برای آینده ام هستم'.

آریا با بیان اینکه به دلیل ارسال مدارکش به وزارت کشور انگلیس و منقضی شدن تاریخ گذرنامه ایرانی اش دچار مشکل بوده ، گفته است: «می خواهم به شهرم شیراز بازگردم. مادرم می خواهد اینجا در انگلیس بماند ولی در ایران عمه و خویشاوندانم از من مراقبت خواهند کرد».

وی به دیلی تلگراف گفته است: ' الآن من فقط منتظرم گذرنامه ام آماده شود و پس از تهیه بلیت، زندگی خود را در بیرون از اینجا آغاز خواهم کرد».

منابع وزارت کشور انگلیس تایید کرده اند که بخش مهاجرت در مورد این جوان ایرانی تحقیقاتی صورت داده است و با توجه به حضور قانونی اش در انگلیس افسران پلیس منچستر به دلیل عدم وقوع هیچ جرمی، وی را آزاد کردند.

به گزارش ایرنا، یک سخنگوی سفارت ایران در لندن به دیلی تلگراف گفته است اطلاعاتی در مورد آرش آریا در دست نداریم اما درصورت تماس وی با این سفارت مشاوره و کمک های لازم برای بازگشتش به ایران فراهم خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین