کد خبر: ۳۲۱۱۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۲
برای شرکت در هفتادمین مجمع عمومی سازمان ملل؛

رئیس‌جمهور عازم نیویورک شد/ برنامه‌های روحانی در نیویورک/همراهان روحانی چه‌ کسانی‌اند؟

رئیس‌جمهور کشورمان دقایقی پیش جهت حضور در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان پیش از ظهر روز پنجشنبه جهت حضور در هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرودگاه مهرآباد تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد.

به گزارش آفتاب، رئیس جمهوری در این سفر علاوه بر سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین نظرات ملت ایران درباره مهمترین موضوعات بین‌المللی، دیدارهایی با روسا و مقام های سایر کشورها خواهد داشت.گفت‌وگو با شبکه‌های مختلف تلویزیونی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس جمهور به نیویورک است.

همزمان با هفتادمین سال تاسیس سازمان ملل متحد، سران کشورهای جهان فردا ( جمعه) در اجلاس اهداف توسعه پایدار تا سال 2030 نیز شرکت خواهند کرد.

افتتاحیه نشست سران هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دوشنبه ششم مهرماه برگزار می‌شود و رئیس جمهور کشورمان نیز هشتمین سخنران روز نخست این اجلاس است.

روحانی پیش از این خاطرنشان کرده است که در جریان این سفر برنامه‌ای برای دیدار با اوباما ندارد.

محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و مجید تخت روانچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان، روحانی را در جریان این سفر همراهی می‌کنند.

روحانی طی مراسمی رسمی با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور عازم نیویورک شد.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور ، محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور، الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور، محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجتی وزیر جهاد کشاورزی و فانی وزیر آموزش و پرورش نیز حضورداشتند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و همچنین سیدعباس عراقچی و حسین فریدون نیز چند روز قبل به نیویورک سفر کرده‌اند.

سفر امسال روحانی در حالی انجام می‌شود که ایران موفق به نتیجه‌گیری درباره برنامه جامع اقدام مشترک با شش قدرت جهانی شده و قرار است در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل کمیسیون اجرای برجام نیز تشکیل شود.

برنامه‌های رییس‌جمهور در سفر به نیویورک

رییس جمهوری روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد. گفت و گو با مدیران ارشد رسانه های بین المللی و شرکت در آیین تصویب سند اجلاس سران توسعه پایدار و یک روز بعد سخنرانی در همین اجلاس از جمله برنامه های روحانی در این سفر است.
 
حضور در نشست مدیران ارشد صنایع تجاری و سرمایه گذاری و دیدار و گفت و گو با دبیرکل سازمان ملل و همچنین گفت و گوهای دو جانبه با تعدادی از سران شرکت کننده از جمله کشورهای چین، روسیه، ایتالیا، ژاپن، لبنان، ترکیه، عراق، افغانستان، برزیل، تونس از دیگر برنامه هایی است که می توان به آن اشاره کرد.
 
براساس گزارش ایرنا، نشست و گفت و گو با نخبگان دانشگاهی ایران، ایرانیان مقیم آمریکا، برگزاری نشست خبری با رسانه های بین المللی در روز سه شنبه و همچنین حضور در جلسه نخبگان اندیشکده های مطلعاتی آمریکا از دیگر برنامه هایی است که برای سفر رییس جمهوری به نیویورک برنامه ریزی شده است.
 
در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اکثر کشورهای جهان در بالاترین سطح حضور خواهند داشت؛ به نحوی که در اجلاس سال جاری بیشترین تعداد از سران جامعه جهانی حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین