کد خبر: ۳۲۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹

کاخ‎ سفید دست‎دادن اوباما و ظریف را تاییدکرد

یک مقام کاخ سفید که خواست به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش نشود روز سه‌شنبه با تایید خبر دست دادن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت‌: یک تعامل مختصر در وقت ناهار بین رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه ایران صورت گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : یک مقام کاخ سفید دست دادن رئیس جمهور آمریکا با وزیر خارجه ایران را تایید کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، یک مقام کاخ سفید که خواست به دلیل حساسیت موضوع نامش فاش نشود روز سه‌شنبه با تایید خبر دست دادن باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک گفت‌: یک تعامل مختصر در وقت ناهار بین رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه ایران صورت گرفت.

یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد که باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز گذشته (دوشنبه) در  حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با یکدیگر دست دادند. این اولین احوالپرسی بدین شکل میان رئیس‌جمهور آمریکا و یکی از مقامات ارشد ایران از آغاز انقلاب جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

این خبر را بامداد امروز ابتدا بلومبرگ به نقل از مقام آمریکایی منتشر کرد که بلافاصله در رسانه‌ های دیگر نیز منعکس شد.

در همین رابطه یک منبع نزدیک به هیئت ایرانی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص دیدار دکتر ظریف و رئیس جمهور آمریکا گفت: نقل قولها در مورد دیدار از قبل تعیین شده به هیچ وجه درست نیست.

به گزارش تسنیم، وی افزود: روز گذشته (دوشنبه) پس از پایان سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان در هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، دکتر ظریف وزیر امور خارجه در حال خروج از سالن مجمع عمومی بود که به‌طور کاملاً اتفاقی با باراک اوباما رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روبه‌رو شد, طرفها سلام و احوالپرسی کردند و دست دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین