کد خبر: ۳۲۲۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
گزارش وزیر بهداشت از سفر به عربستان و پیگیری انتقال پیکر جان‌باختگان منا

تسلیت پادشاه عربستان به رهبری، دولت و ملت ایران /تسریع در انتقال پیکرهای جانباختگان

وزیر بهدشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تسلیت پادشاه عربستان و هیات وزیران به مقام معظم رهبری، دولت و ملت ایران از سوی وزیر بهداشت این کشور در جلسه امروز ابلاغ و مقرر شد انتقال پیکر جانباختگان تسریع شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده برای انتقال پیکر جان باختگان فاجعه منا اظهار کرد: امروز در پی تلاش های سفارت، جلسه ای سه ساعته با مسوولان ارشد پنج وزارتخانه و برخی امرای ارتش سعودی برگزار شد و همراهی در این موضوع وجود داشت که خواسته های منطقی ما به نتیجه برسد. 

به گزارش آفتاب، وی ادامه داد: البته اصرار بر این بود که این کارها بر اساس فرایندهای بین المللی انجام شود زیرا شایعاتی پیرامون این موضوع وجود داشته و ما تاکید داشتیم این روند تسریع شود زیرا بستگان جانباختگان چشم انتظار هستند و امیدواریم از امشب مقدمات فراهم شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: ایران اولین کشوری است که اجساد را تحویل می گیرد و به کشور منتقل می شود. دیروز که به مکه مشرف شدیم جلساتی در بعثه مقام معظم رهبری با مسوولان ذی ربط برگزار و اولویت ها مشخص شد. 

وی یادآور شد: مهم ترین مسئله پیگیری مفقودین و انتقال پیکر جان باختگان و مجروحین به ایران اسلامی بود. 

وزیر بهداشت تاکید کرد: همچنین این اطمینان بخشی انجام شد که حجاجی که در بیت الله الحرام هستند و قرار است به مدینه بروند کارهایشان از سوی ستاد حج و زیارت پیگیری شود. 

هاشمی ادامه داد: به بستگان جانباختگان سر زدیم و تلاش کردیم بتوانیم اجساد را از نزدیک ببینیم و به سردخانه ها دسترسی داشته باشیم؛ خوشبختانه این موفقیت حاصل شد و بر آنچه در این زمینه در حال انجام است نظارت کردیم و توضیحات مسوولان ذی ربط سعودی در این باره را شنیدیم. 

وی تصریح کرد: اطمینان پیدا کردیم که هیچ ایرانی بدون اجازه دولت و بستگان دفن نخواهد شد. 

هاشمی گفت: وزیر بهداشت کشور عربستان که ساعتی پیش وارد جده شده بود، ملاقاتی را درخواست کرد و جلسه‌ای برگزار شد. 

گزارش وزیر بهداشت به مردم در اینستاگرام 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مطلبی که در اینستاگرام خود منتشر کرده درباره پیگیری های انجام شده برای انتقال پیکر جان‌باختگان منا به مردم گزارشی ارائه کرده است. 

در یادداشت سید حسن قاضی زاده هاشمی آمده است: دیروز در مکه بودم و امروز (سه شنبه) جده. 

پس از چند روز تلخ؛ امروز به عنوان نماینده دولت، دو جلسه داشتم. یکی با حضور مقامات ارشد 5 وزارتخانه و امرای ارتش سعودی. دومی هم با خالد الفالح، وزیر بهداشت عربستان. 

هر دو جلسه امروز، فضای مثبتی داشت و آنان ضمن اعلام تسلیت پادشاه سعودی به رهبر معظم انقلاب و دولت و ملت ایران، اطمینان دادند که هیچ ایرانی در مکه دفن نشده و در انتقال جان باختگان به ایران تسریع خواهد شد. تاکید کردند که آنها هم اندوه دارند و اطمینان دادند که موضوع در دست بررسی است و نتیجه را نیز اعلام خواهند کرد. 

شب گذشته در مکه، از سردخانه هایی که پیکر جان باختگان در آنها نگه داری می شد بازدید کردم. آنجا هم مقامات عربستان گفتند تاکنون هیچ جسدی تحویل هیچ کشوری نشده و هیچ ایرانی‌ای هم تاکنون در مکه دفن نشده و نخواهد شد. 

قرار شد پیکرهایی هم که هنوز هویت دقیقشان شناسایی نشده و محرز است که ایرانی هستند، به ایران منتقل شوند تا سایر اقدامات مربوط به شناسایی آنها در ایران صورت گیرد. 

در جلسه با وزیر بهداشت عربستان هم مقرر شد این وزارت خانه بیانیه ای صادر کند و موارد توافق شده در این جلسه و محورهای مورد تفاهم را تشریح کند و خالد الفالح ابراز امیدواری کرد که این اقدامشان باعث اطمینان خاطر شود. 

امروز؛ مقام معظم رهبری، ضمن بیانات پر صلابت و حکیمانه شان، بر اولویت برادری و مودت میان مسلمانان تاکید کردند. امیدوارم با همین روحیه مثبت و فضای گفت و گو، بتوانیم بر مشکلات و نارسایی هایی که تا کنون بوده غلبه کنیم. 

ریاست محترم جمهوری نیز مرتبا پیگیر امور و دریافت گزارش ها هستند. 

از مردم عزیزمان هم انتظار دارم با دعای خیرشان، ما را در انجام وظایفمان، همراهی کنند. 

هیچ چیز اکنون برای ما از حفظ سلامت زائران و بازگشت آنان به جمع خانواده های منتظر، انتقال بدن های مطهر جانباختگان، تعیین تکلیف مفقودان و مداوای مصدومان نیست. هیچ چیز. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
jayran
|
United States of America
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
1
17
اگر در دنیای امروز سه انسا ن
با فضیلت و کرا مت هست
یکی از ان ها این وزیر بهد ا شت ایران است
با چه کفایت و درایت این فاجعه را حل کرد
خدا تنش را سلامت نگاه دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۵
من به شخصه فکر می کردم حضور وزیر درهمه وقایع کار تبلیغاتیه اما افتخار هم کلامی چند دقیقه و نشتن پای صحبتاش کاملا منقلبم کرد ایشون واقعا فرد وارسته ای هستند معنویت ،صداقت ،ساده زیستی به جرات می تونم بگم اولین شخص توی زندگیم بود که تفاوتشو با همه آدما تونستم ببینم.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین