کد خبر: ۳۲۲۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

هیچ موردی از کرونا بین حجاج پیدا نشد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همه موارد مشکوک به کرونا بین حجاج وارد شده به کشور بررسی شده و تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در آنان پیدا و تایید نشده است.
آفتاب‌‌نیوز : علی اکبر سیاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سلامت ایرنا افزود: پایگاه های غربالگری ویروس کرونا در تمام فرودگاه های محل بازگشت حجاج، فعال شده است و همه موارد مشکوک بررسی و معاینه می شوند.

وی ادامه داد: افرادی که علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه یا تنگی نفس داشته باشند به عنوان افراد مشکوک تلقی می شوند و معاینه های دقیق تری برای آنان انجام می شود؛ این افراد همچنین در صورت نیاز به مراکز درمانی ارجاع می شوند اما تاکنون هیچ مورد تایید شده ای از ویروس کرونا در حجاج بازگشته از عربستان در کشور تایید نشده است.

در مراسم حج امسال بیش از 64 هزار ایرانی حضور داشتند.

ویروس کرونا پیش از این در بیمارستان های شهرهای مختلف عربستان از جمله ریاض، مکه، مدینه، طائف و جده مشاهده شده بود و بعد از فاجعه منا که تعدادی از مجروحان ایرانی در بیمارستان های عربستان بستری شدند، نگرانی از انتقال این ویروس به حجاج افزایش یافت اما بر اساس اعلام مسوولان وزارت بهداشت، تاکنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور وجود ندارد؛ در عین حال، کار غربالگری و معاینه حجاج تا آخرین روز بازگشت حجاج به کشور ادامه دارد.
بازگشت حجاج ایرانی به کشور تا 25 مهر پایان می یابد.

وزارت بهداشت به همه حجاج توصیه کرده است که اگر تا دو هفته پس از بازگشت به کشور علایم سرماخوردگی را مشاهده کردند. بلافاصله به مراکز بهداشتی - درمانی مراجعه و تا آن زمان از برگزاری میهمانی، روبوسی و نزدیک شدن بیش از یک متر به اطرافیان خودداری کنند.

ویروس کرونا عامل بیماری کشنده مرس(MERS) است که حدود یک سوم مبتلایان آن جان خود را از دست می دهند. این ویروس از طریق دستگاه تنفسی و تماس فیزیکی منتقل می شود.
به گفته سیاری تاکنون هزار و 430 تن در سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند که532 تن از این شمارفوت کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین