کد خبر: ۳۲۲۹۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
برجام هم تضمین‌کننده منافع ایران و هم جهان است

پزشکیان خطاب به دلواپسان: مگر پنج سال قبل نگفتید قطعنامه‌ها کاغذ‌پاره هستند، چرا اکنون گیر داده‌اید که تمامی قطعنامه‌ها را لغو نمی‌کنند؟

پزشکیان ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته در اکثر مجامع و تریبون‌های بین‌المللی، علناً به برخی کشورها ناسزا می‌گفتیم، ولی انتظار داشتیم که این کشورها با ما برخورد مناسب‌تری داشته باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو کمیسیون برجام و نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مگر پنج سال قبل نگفتید قطعنامه‌ها کاغذ پاره هستند؟ پس چرا اکنون گیر داده‌اید که چرا تمامی قطعنامه‌ها را لغو نمی‌کنند؟ کاغذ پاره را که لغو نمی‌کنند! همه دیدیم که تحریم ها، کاغذ پاره نبودند و دمار از روزگار ما درآوردند.

مسعود پزشکیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برجام دستاوردهای بسیار ارزشمندی برای جمهوری اسلامی دارد و به نوعی هم تضمین کننده منافع ایران و هم جهان است.

وی با بیان اینکه رفع تمامی تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی، مهم‌ترین و بهترین دستاورد برجام است، افزود: خوشبختانه علی رغم فشارهایی که بر مقامات آمریکایی وجود داشت، آنان را به میز مذاکره کشانده و توانستیم تحریم‌هایی را که در سال‌های گذشته در سایه مدیریت غلط بعضی از مسئولان بر مردم مظلوم ایران تحمیل شده بود بشکنیم.

پزشکیان ادامه داد: متاسفانه در دولت گذشته در اکثر مجامع و تریبون‌های بین‌المللی، علناً به برخی کشورها ناسزا می‌گفتیم، ولی انتظار داشتیم که این کشورها با ما برخورد مناسب‌تری داشته باشند.

وی ناآرام کردن منطقه را مهم ترین اولویت دشمن و استکبار جهانی در حال حاضر دانست و گفت: دشمن درصدد نا امن کردن منطقه است و می خواهد وحدت مسلمانان را با بحث های شیعه و سنی از بین ببرد. همچنین دشمن می‌خواهد برای ایجاد تفرقه بین هموطنانمان، از مباحث قومیتی سوء استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از بحث و فعالیت‌های اختلاف افکن در بین اقشار مختلف جامعه، عنوان کرد: دشمن از این موارد برای تضعیف ما بیشتر از گذشته استفاده خواهد کرد و باید تلاش کنیم که وحدت خودمان را بیش از پیش حفظ کنیم.

پزشکیان به تبیین اثرات و نتایج برجام در جهان و نقش جمهوری اسلامی در منطقه، اظهار کرد: دستاوردهای برجام به حدی با ارزش و موثر در امنیت جهانی است که مسئول امنیت اتحادیه اروپا می گوید «این توافق امنیت اروپا را هم تامین می کند».

وی با تاکید بر لزوم افزایش اتحاد بین جوامع اسلامی، اظهار کرد: ما نیز باید هر چه سریع‌تر همانند اروپا، اتحادیه‌ای برای کشورهای اسلامی تشکیل داده و در راستای افزایش وحدت بین مسلمانان بیش از پیش نقش آفرین باشیم و اگر این امر محقق شود، دشمن نمی تواند در برابر ما حرفی بزند و به همین راحتی وحدت ما را خدشه دار کند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
3
96
برقرار باد آدمهای معتدل راستگو
هوتن
|
United States of America
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۲
27
2
برای همینه که می گوییم...باید رد بشود برجام.....چون کاغدپاره است..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
1
31
واقعا درسته.الان به شماها چه که اصلا تحريم ها رو بر ميدارن يا نه.شما دلواپسا برين دنبال قراردادهاي خودتون و ما ملت و ول کنين.از دست شماها اعصاب واسه ملت نمونده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
0
24
لعنت اله علیه یعنی لعنت بر کسانی که منافع ملی و ملت برایشان مهم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
4
0
اگر انها میگفتند کاغذ پاره است شما که معتقد بودید کاغذ پاره نیست وتحریم جدی است چرا الان با لغوش مخالفین؟!!!!
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
21
1
فکر کنم پزشکیان پیر شده، درست نمیفهمه. ایشون مقصر نیست کسانی که از امثال پزشکیان توکلی قاضی پور و.... رو به مجلس میفرستن مقصرن. به جوون ها اعتماد کنید همه افتخارات نظام مربوط به جوون هاست. پیرها یا تو فکر پول ان یا قدرت طلبی یا فتنه یا سیاه نمایی. البته ادم خوب هم زیاد هست اما شامل اینا نمیشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
13
0
فكر نمي كردم پزشكيان اين قدر ... باشد
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
7
من با پزشکیان در دانشگاه تبریز هم دوره بودم ایشان همیشه مبارز در راه حق ، صریح ، شجاع و توانمند بودند و زمانی که رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان بودند به روستاهای اطراف استان میرفته و به مداوا می پرداخته و بابت عمل جراحی قلب افراد مستمند دیناری دریافت نمی کردند . ایشان بنیان گذار ورود آقایان به رشته زنان و زایمان هستند تا قبل از دوره وی این رشته فقط دانشجوی مرد می پذیرفت اما ایشان چندروز با دوستانش تحصن کردند حتی دکتر ملک پور وزیر وارتخانه بهداشت و درمان و آموزش پزشکی حکم اخراج وی را صادر کردند
همسر مرحوم وی خانم دکتر مجیدی نیز خانمی متدین و پاک سیرت بودند آقای دکتر پزشکیان وام دار هیچ جناح و حزب و گروهی نیست فقط حق را می ببیند ایشان نهج البلاغه را حفظ بودند آقای دکتر پزشکیان سینه به سینه کمونیستهای دانشگاه می ایستاد و مبارزه میکرد و رو در رو با حزب دمکرات کردستان جنگیده است انسانی بسیار شریف ، معتقد و پاک و متدین است هیچگاه زیر با حرف زور نمیرود
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین