کد خبر: ۳۲۲۹۹۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹

یک باند اعزام تروریست به گروهک داعش در کشور مغرب منهدم شد

منابع خبری نیز در این باره گفتند: افراد مظنون به اقدامات تروریستی پس از پایان تحقیقاتی که با نظارت دادستان انجام می شود، به دادگستری تحویل داده می شوند.
آفتاب‌‌نیوز : وزارت کشور مغرب روز یکشنبه اعلام کرد: نیروهای امنیتی این کشور با هماهنگی دستگاه امنیتی اسپانیا یک باند تروریستی جذب و اعزام افراد مسلح برای عضویت در داعش را منهدم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری مغربی «مَغرِس»، وازرت کشور مغرب اعلام کرد: دفتر مرکزی پژوهش قضائی این کشور که زیر نظر اداره کل کنترل اراضی ملی قرار دارد، با هماهنگی دستگاه های امنیتی اسپانیا، توانست یک باند تروریستی را در شهر «دار البیضا» این کشور متلاشی کند.

این منبع خبری افزود: این باند متشکل از 6 عضو بوده که اقدام به جذب و اعزام افراد مسلح مغربی به کشورهایی می کرد که گروهک تروریستی داعش در آن فعال است.

بر اساس این گزارش، در میان افراد بازداشت شده این باند، شخصی که در اقدامات تروریستی در ایتالیا دست داشته نیز به چشم می خورد.

بنا به گفته این منبع، این عملیات امنیتی مشترک مغرب و اسپانیا با دستگیری 4 عضو دیگر این گروه که در شهرهای والنسیا و بارسلونا ساکن بودند، همزمان شد.

در همین حال بیانیه وزارت کشور مغرب اعلام کرد: در میان اسامی بازداشت شدگان، نام یک شهروند پرتغالی و دو زن نیز به چشم می خورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: انهدام این شبکه تروریستی در چهارچوب همکاری های امنیتی میان دستگاه های امنیتی مغرب و همتای اسپانیایی و در سایه افزایش عملیات گروه ترویستی داعش صورت گرفت.

منابع خبری نیز در این باره گفتند: افراد مظنون به اقدامات تروریستی پس از پایان تحقیقاتی که با نظارت دادستان انجام می شود، به دادگستری تحویل داده می شوند.

فروردین ماه سال جاری نیز وزارت کشور اسپانیا اعلام کرده بود که تحقیقات خود را در خصوص اقدام داعش در ارسال سلاح به مغرب از طریق شهر ملیا (ملیله)، در جنوب اسپانیا آغاز کرده است.

هم چنین مقامات امنیتی مغرب اوایل سال جاری از متلاشی شدن یک گروهک تروریستی 13 نفره وابسته به داعش در 9 شهر این کشور خبر دادند که قصد داشتند مقامات سیاسی در رباط (پایتخت این کشور) را ترور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین