کد خبر: ۳۲۳۲۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱

دستگیری عاملان قتل جوانی در خیابان ری

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری پنج جوان که در جریان یک درگیری خیابانی اقدام به قتل جوانی در خیابان ری کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در تاریخ دوم مهرماه امسال فردی با مراجعه به کلانتری 116 مولوی اعلام کرد که فرزندش به نام محسن، 24 ساله، در خیابان ری، روبروی پارک کوثر در درگیری با چند جوان بر اثر ضربات قمه و چاقو مصدوم و به بیمارستان منتقل شده اما با وجود اقدامات درمانی و بر اثر شدت جراحت وارده فوت کرده است.

به گزارش ایسنا، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با مراجعه به محل درگیری به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند و تعدادی از اهالی و کسبه محل در اظهارات خود گفتند: جوانی قدبلند (مقتول) با چند جوان دیگر درگیر شده بود و در حالیکه هر دو طرف سلاح سرد (شمشیر و قمه) همراه خود داشتند، ضرباتی را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند که در این بین مقتول مورد اصابت چندین ضربه از ناحیه سینه، سر و بازو قرار گرفت و ضاربین نیز پس از آن به سرعت از محل متواری شدند.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی تعدادی از مراکز تجاری محل درگیری که مجهز به دوربین‌های مداربسته بودند، تصاویر زمان درگیری از این دوربین‌های استخراج و مورد بازبینی قرار گرفت.

با بدست آمدن تصاویر درگیری، تصاویر پنج جوان ضارب توسط اهالی و کسبه محل مورد شناسایی قرار گرفت و مشخص شد که تمامی آنها ساکن منطقه امامزاده یحیی هستند.

با شناسایی سجاد، سلیم، حمید، اسماعیل که هر چهار نفر 18 تا 19 سال سن داشتند و همینطور سعید که 27 ساله بود، کارآگاهان به محل سکونت آنها مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر پنج نفر آنها از بستگان نزدیک یکدیگر بوده و همگی آنها نیز پس از ارتکاب جنایت، از محل سکونت خود متواری شدند.

در ادامه رسیدگی به پرونده، کارآگاهان به آموزش و مشاوره خانواده متهمان پرداخته تا در خصوص معرفی آنان به پلیس با آنها همکاری کند، سرانجام با ارائه مشاوره‌های لازم از سوی کارآگاهان، ابتدا سعید در تاریخ پنجم مهر به اداره دهم پلیس آگاهی مراجعه و خود را به کارآگاهان معرفی کرد و فردای آن روز نیز سجاد و سلیم به اداره دهم و خود را معرفی کردند و نهایتاً در تاریخ هشتم و یازدهم مهرماه نیز اسماعیل و حمید خود را به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل دادند.

در تحقیقات از متهمان مشخص شد چندی پیش یکی از جوانان منطقه امامزاده یحیی به نام بهنام برای یکی از بستگان سلیم ایجاد مزاحمت کرده و سلیم با اطلاع از موضوع به سراغ بهنام رفته و با او درگیر شده است. در ادامه، بهنام پس از درگیری اولیه با سلیم نزد یکی از دوستانش به نام محسن (مقتول) رفته و از وی درخواست کمک کرده که محسن نیز به طرفداری از بهنام، با سلیم درگیر و او را با ضربه چاقو از ناحیه دست مجروح کرد.

با ادامه درگیری، سلیم طی تماس تلفنی با تعدادی از بستگان خود موضوع درگیری با محسن و مجروح شدن خود از ناحیه دست را با آنها در میان گذاشته که چهار متهم دیگر پرونده نیز با اطلاع از محل حضور سلیم و مقتول، با شمشیر و قمه به محل درگیری مراجعه می‌کنند و طی یک نزاع دسته‌جمعی، محسن را از ناحیه سینه، سر، بازو، دست و پا مورد اصابت ضربات متعدد قمه و شمشیر قرار داده و از محل متواری می‌شوند.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان پرونده در اظهارات اولیه تلاش داشتند اظهاراتی خلاف واقع را بیان و خود را در این جنایت بیگناه معرفی کنند اما با توجه به مستندات بدست آمده از تصاویر دوربین‌های مداربسته، هر پنج متهم صراحتاً به مشارکت در درگیری منجر به جنایت اعتراف کرده‌اند.

حاجی‌زاده اضافه کرد: با توجه به اعتراف متهمان به مشارکت در درگیری منجر به جنایت و مستندات پرونده، قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس پرونده صادر شد و تمامی متهمان برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
جبلي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
1
باسلام
باتوجه به اينكه دوطرف از سلاح سرد استفاده نموده اند سوال اين است چرا پدر مقتول در زمان حياط فرزندش براي حل مشكل به پليس مراجعه ننموده چرا وقتي فرزندش قانون شكني ميكرد و باعث بي نظمي در جامعه شده بوده سراغ پليس نرفته ؟مي بايستي به نظر اينجانب هر كس به دليل كه باعث بي نظمي در شهر و جامعه است به اشداد مجازات محكوم نمود و باعنايت به اينكه طرف اول در درگيري فوت شده طرف دوم هم بايستي در كوتاه ترين زمان مجازات و تا باشد كه افراد بجاي مراجعه به پليس و دستگاه محترم قضا از اقدامات خودسرانه پرهيز نمايند. ولي در پايان ضمن عرض تاسف براي خانواده داغدار آرزو صبر و شكيبايي دارم و اميدورام دركشور ما ديگر شاهد چنين اتفاقاتو حوادث تلخ نباشيم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین