کد خبر: ۳۲۳۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰

این علایم نشان می دهد دیابت لب مرزی دارید

دیابت مرزی یا پیش دیابت، اغلب با دیابت نوع دو همراه است و به عنوان اختلال در قند خون ناشتا و یا عدم تحمل گلوکز شناخته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : سلامانه: این اختلال اساساً به آن معنی است که سطح قند خون بالاتر از حد طبیعی است اما نه به میزان قند خون کسانی که به دیابت نوع دو مبتلا هستند.

به گزارش هلث لاین،در طول اختلال دیابت مرزی، پانکراس هنوز انسولین کافی در پاسخ به کربوهیدارتها و شکستن آن‌ها تولید می‌کند اما تأثیر انسولین برای از بین بردن قند از جریان خون کند است و همین امر باعث بالارفتن میزان قند می‌شود. این وضعیت، وضعیت مقاومت به انسولین نامیده می‌شود.

اگر شما به دیابت مرزی مبتلا هستید، بدانید که تنها نیستید چون در سال 2012 تخمین زده شد که 86 میلیون نفر در سنین 20 سال به بالا به این بیماری مبتلا هستند. داشتن پیش دیابت به این معنا نیست که شما قطعاً دیابت می‌گیرید، ولی می‌تواند هشداری باشد برای این که بدانید پیش دیابتی‌ها 5 تا 15 برابر بیشتر از سایر مردم به دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

از علائم پیش دیابت می‌توان به افزایش تشنگی، خستگی، تاری دید و التهاب لثه‌ها اشاره کرد. اما خیلی از بیماران نیز هیچ کدام از این علائم را ندارند. اضافه وزن و چاقی، غیر فعال بودن، فشار خون بالا، کلسترول بالا، داشتن سابقه خانوادگی دیابت نوع 2، و به دنیا آوردن نوزادی با وزن بیش از 9 پوند، شانس ابتلا به دیابت مرزی را افزایش می‌دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین