کد خبر: ۳۲۳۲۴۸
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵

کی بخوابیم؟ کی بیدار شویم؟

خواب به اندازه و به موقع باعث سلامتی هرچه بیشتر می شود.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر اکبری محقق طب اسلامی ایرانی با اشاره به بهترین زمان خواب گفت: بهترین زمان خواب وقتی است که معده هضم اولیه‌اش را انجام داده، یعنی حدود 2 ساعت بعد از خوردن غذا و بلافاصله پس از خوردن غذا اصلا زمان مناسبی برای خواب نیست اگرچه خوابی به نام قیلوله داریم که کمی از زمان ظهر یا کمی یعد از آن است و مستحب می باشد و به جد این زمان در روز خوابیدن ممنوع است.

وی افزود: بعضی‌ها عادت دارند 2 تا 3 ساعت در عصر می‌خوابند که این وقت خواب به شدت بیماری ایجاد می کند. خواب نباید بیش از 10 ساعت شود که این مدت برای کودکان بیشتر است. خواب نرمال 6 ساعت برای همه کافی است و خواب زیاد عمر را کم می کند.

دکتر اکبری بیان کرد: خوابیدن در حال گرسنگی بخصوص شب‌ها و برای افرادی که سن بالایی دارند اصلا خوب نیست و باید 2 ساعت پس از میل شامی سبک، بخوابند،‌این مسئله بخصوص در کودکان باعث عدم رشد کودک می‌شود، چون خواب زود در شب باعث ترشح هورمون رشد می گردد و کودک رشد مناسبی خواهد داشت.

این محقق طب اسلامی ایرانی با اشاره به ارتباط خواب با شفافیت پوست اظهار داشت: بهترین ساعت خواب شب ساعت 9 یا 10 و بهترین ساعت بلند شدن قبل از اذان صبح است و بدترین وقت هم در هنگام نماز صبح است که اگر کسی بخوابد به مشکلاتی دچار می‌شود . کمبود خواب باعث تیرگی صورت و خواب سحرگاه و بعد از نماز صبح باعث کدر شدن پوست می شود، بنابراین اگر کسی دوست دارد پوست شفافی داشته باشد بهتر است شب‌ها زود بخوابد و صبح‌ها زود بلند شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی خاطر نشان کرد: برای یک خواب خوب صدای پیوسته،‌دلنشین و معتدل مانند صدای آب یا نسیم مناسب است، به همین دلیل است که بعضی افراد در ماشین راحت می خوابند. برای کودکانتان قبل از خواب لالایی بخوانید و پشت کمر و پشت قفسه سینه آنها را با روغن زیتون ماساژ دهید تا خوابی آرام و بدون استرس و آزردگی روح داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین