کد خبر: ۳۲۳۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۴

انصاری: عدم رای به استیضاح آخوندی نمادی از همدلی و همزبانی است

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: عدم رای به استیضاح وزیر راه و شهرسازی نشانه همدلی و همزبانی میان مجلس و دولت است.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام و المسلمین مجید انصاری روز سه شنبه پس از جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران افزود: نمایندگان امروز به ادامه کار و خدمت آخوندی در وزارت راه و شهرسازی رای مثبت دادند که من در این راستا از آنان تشکر می کنم و همچنین از استیضاح کنندگان که فرصت را فراهم کردند تا یکی از وزرای پرکار دولت تدبیر و امید گزارشی از خدمات دولت در حوزه این وزارتخانه ارایه کند، تشکر می کنم.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با تاکید بر این که فضای امروز مجلس فضای بسیار خوبی بود اظهارداشت: استیضاح کنندگان در این جلسه مطالبشان را مطرح و وزیر محترم و مخالفان استیضاح مطالب ارزشمندی را بیان کردند. گرچه فرصت باز هم برای بیان خدمات گسترده در موضوعات مسکن، راه آهن، هواپیمایی و بنادر بسیار کوتاه بود اما به هر حال فرصتی بود که گوشه ای از خدمات مطرح شود.

انصاری تاکید کرد: یقینا مطالبی که مطرح شد برای وزارت راه و شهرسازی ذخیره خواهد بود و از تذکرات برای تسریع روند اجرای طرح ها و تعیین اولویت هایی که مورد تاکید مجلس است استفاده می کنیم.

وی اظهار داشت: این رای پاسخ عملی به فراخوان و نامگذاری رهبر معظم انقلاب در مورد امسال به نام سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی بود. این رای نمادی از همدلی و همزبانی میان مجلس و دولت بود و مجلس این همدلی را در استیضاح آقای فانی هم نشان داد.

معاون رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد: در شرایط کنونی کشور که همه تلاش دارند برای رفع مشکلات مردم و توسعه کشور گام بردارند، زمینه همکاری های بیشتر ایجاد شود و باقی مانده عمر مجلس نهم با همراهی بهتر و بیشتر دولت و مجلس موجب اقدامات و خدمات بیشتر برای مردم شود.

معاون امور مجلس رییس جمهوری اظهار امیدواری کرد تا این روحیه واقعیت گرایی، مصلحت گرایی و مردم گرایی که امروز نمایندگان در رای خود به آخوندی نشان دادند هفته آینده هم در مساله برجام شاهد باشیم.

انصاری افزود: ما افتخار می کنیم در شرایطی که منطقه ما امن نیست و مشکلات اطراف ما را فراگرفته در پرتو نظام جمهوری اسلامی به هدایت های رهبر معظم انقلاب و تدبیر دولت، همدلی و همراهی مجلس و دیگر قوا شرایطی را داریم که کشور ما امن و در پی جذب سرمایه گذاران است.

وی اضافه کرد: من از این فرصت استفاده می کنم و به همه سرمایه گذاران بخش غیردولتی اعلام می کنم دولت بعد از اجرای برجام بستر گسترده ای برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف به خصوص راه، هواپیمایی، مسکن فراهم کرده است.

معاون امور مجلس رییس جمهوری با بیان این که آخوندی در همایش روز گذشته برای رقم 21 میلیارد یورو طرح و پروژه ارایه کرد، اظهار داشت: در شرایطی که بودجه دولت محدود است، برنامه ریزی برای جذب سرمایه غیردولتی کار بزرگی است که آقای آخوندی آن را انجام داد.

انصاری تصریح کرد: از امروز آقای آخوندی، معاونان و همکارانش در سطح کشور با همت مضاعف کارهای بزرگ خود را تسریع خواهند داد و به زودی مجلس و مردم شیرینی این رای ارزشمند را خواهند چشید.

به گزارش ایرنا، استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با 13 امضا به هیات رئیسه تقدیم شده بود که در جلسه امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی پس از اظهارات مخالفان و موافقان استیضاح و توضیحات وزیر، 175 نماینده مجلس با عدم اعتماد به آخوندی مخالفت کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین