کد خبر: ۳۲۳۳۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸

روایت رسـایی از شوخی شوخی رای آوردن آخوندی!+عکس

حمید رسایی نماینده مجلس در اینستاگرامش نوشت: امروز در نشست علنی (سه‌شنبه) پارلمان به عنوان موافق استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در صحن علنی پارلمان صحبت کردم و در بخشی از سخنانم گفتم: در آخرین سؤالی که از وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شد، وی با اختلاف یک رأی شکننده از مجلس کارت زرد نگرفت و بعداً هم معلوم شد که آن یک رای هم درست نبوده است.
آفتاب‌‌نیوز : بعداز صحبتم، آقای لاریجانی در پاسخ به اظهارات من که هیچ اشاره ای به عمل هیات رییسه در آن نشده بود اما ظاهرا غلط انداز بود، گفت: این اظهارات شما درست نیست، این موضوع از اختیارات هیأت رئیسه مجلس است و ما چنین چیزی را تأیید نمی‌کنیم. ما در بررسی‌هایمان حرف شما را تأیید  نمی‌کنیم. 
 
بنده همان جا توضیح دادم که منظورم هیات رییسه نبود و اشکالی به کار هیات رییسه نیست اما ایشان متوجه صحبت من نشد. رئیس مجلس سپس عدد آرای سوال را هم قرائت کرد: 
حاضرین: 218 
آرای مأخوذه: 199 
بدون رأی: 12 
موافق قانع‌کننده بودن پاسخ‌های وزیر: 107 
ممتنع: 12 
مخالف: 84 
و گفت که فاصله بیشتر از یک رای بوده! از این نحوه محاسبه تعجب کردم چون جمع 199 و 12 می شود، 211 و از 211 رای، نصف آن می شود 105/5 که طبق قانون 106 محاسبه می شود و وزیر 107 رای آورد و این یعنی اختلاف یک رای. 
 
روایت رسـایی از شوخی شوخی رای آوردن آخوندی!+عکس

اما داستان روز سوال چه بود؟ 
در روز سوال، آقای پورابراهیمی (از نمایندگان خوب کرمان) به آخوندی رای مخالف داد اما نماینده دیگری - که زیاد شوخی می کند و اسمش را نمی آورم - دکمه موافق دستگاه آقای پورابراهیمی را زد، مجددا پورابراهیمی رای خودش را منفی کرد و نماینده کناری اش، به شوخی رای را مثبت کرد! اعتراض پورابراهیمی هم به شوخی گرفته می شد. چند بار این کار تکرار شد و در نهایت وقتی نماینده شوخ! دکمه مثبت را زد، رییس پایان رای گیری را اعلام کرد و آخوندی با همین یک رای مثبت از 105/5 رای که در شمارش 106 محاسبه می شود، با 107 رای از کارت زرد عبور کرد و زنگ پایان جلسه زده شد. 
 
همان زمان بنده به یکی از اعضای هیات رییسه گفتم ولی چون جلسه تمام شده بود کاری نمی توانستم بکنم.در نهایت به هيات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت کردم و آقای پورابراهیمی هم در مصاحبه اي به این رفتار اعتراض کرد. 

به هر حال هر دو ادعای امروزم درست بپد و البته هیچ اعتراضی به آقای لاریجانی یا هیات رییسه نبود ولی ظاهرا آبشان بد متوجه شدند. امیدوارم دیگر شاهد این رفتارها از طرف نمایندگان در خانه ملت نباشیم ولی بعید است،چون امروز هم شاهد رفتارهای مشابه بودم. 
 
ان شالله سر فرصت درباره جلسه استیضاح امروز نکاتی را یادآور میشوم
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۴
0
7
اقای رسایی ما این ماه پنجمین ماهی هستش که حقوق نگرفتیم . میشه نظرتو بگی؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین