کد خبر: ۳۲۳۴۲۹
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲

سازمان ملل: بیش از 114 هزار نفر از یمن گریخته اند

مقام های امدادرسان سازمان ملل متحد روز سه شنبه اعلام کردند که به دلیل درگیری در یمن بیش از 114 هزار نفر از این کشور گریخته اند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری فرانسه از نایروبی، مقام های مزبور گفتند که این رقم ممکن است تا پایان سال 2016 به دستکم 200 هزار نفر برسد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجرت با صدور بیانیه ای اعلام کردند که نزدیک به 70 هزار نفری که از بحران یمن گریخته اند، وارد کشورهای جیبوتی، اتیوپی، سومالی و سودان شده اند.

این بیانیه حاکی است که 44 هزار و 80 نفر نیز به عربستان و عمان نقل مکان کرده اند.
«اشرف النور» مقام ارشد سازمان بین المللی مهاجرت در نشستی در پایتخت کنیا که به منظور هماهنگی واکنش به بحران یمن برگزار شد، گفت: آوارگان و پناهجویان پس از ساعت ها سفر دریایی اغلب خسته اند و در حالی که وسایل شخصی اندکی به همراه دارند، به شدت به غذا، آب و کمک های بهداشتی نیازمند هستند.

وی افزود: مهمترین واکنشی که می توان به این مساله نشان داد، تامین نیازهای اولیه این افراد و ثبت نام و ارایه مدارک برای آنها است تا بتوانند به خدمات ضروری دسترسی داشته باشند.
سازمان ملل می گوید: بحران یمن حدود 5 هزار کشته و 25 هزار زخمی برجا گذاشته است که بسیاری از آنها غیرنظامی هستند.

در این میان، دهها هزار آواره سومالیایی که در یمن اسکان داشتند، به کشورشان بازگشته اند و به 3 میلیون نفری که در این کشور شاخ آفریقایی به کمک نیاز دارند، افزوده شده اند.

درگیری و ناآرامی در یمن از فروردین ماه سال جاری شدت گرفت، زمانی که ائتلافی از کشورهای عربی به رهبری عربستان حملات به این کشور فقیر عربی را آغاز کرد تا از «عبدربه منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور دفاع کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین