کد خبر: ۳۲۳۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸

وزیر خارجه ژاپن هفته آینده به تهران می‌آید

وزیر امور خارجه ژاپن هفته آینده سفر خود به ایران را با هدف گسترش روابط دوجانبه و گفتگو در باره تقویت همکاری‌های دیپلماتیک، سیاسی و تجاری میان دو کشور آغاز می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : دولت ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان این سفر که 20 مهر صورت می‌گیرد، «فومیو کیشیدا» با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود و شماری دیگر از مقام‌های ارشد کشورمان دیدار و گفتگو خواهد کرد.

یکی از مهمترین موضوعاتی که در دستور گفتگوی وی با وزیر خارجه ایران قرار دارد بحث و تبادل نظر در باره امضای پیمان سرمایه‌گذاری متقابل ایران و ژاپن است.

تارنمای «ژاپن بولت» گزارش کرده است که در جریان این سفر قرار است در باره ایجاد یک کمیته مشترک به منظور بررسی همکاری‌های اقتصادی دو کشور گفت و گو شود.

هدف از ایجاد این کمیته رسیدگی و اجرای طرح‌هایی است که به عرصه‌های ساخت و سازهای پایه، انرژی و انواع طرح‌های اقتصادی و تجاری مربوط می‌شود.

ژاپن تاکید کرده است که پس از توافق وین بسیاری از موانع برای گسترش روابط با ایران برطرف شده است.

این کشور همچنین قصد دارد در دوران پساتحریم در طرح‌های زیربنایی ایران حضور قویتری داشته باشد.

ایران و ژاپن علاقه‌مند به گسترش همکاری در بخش‌های سرمایه گذاری، اجرای طرح‌های زیربنایی، نفت، گاز، فن آوری‌های پیشرفته، تجارت، امور فرهنگی و همچنین استفاده از تجربیات متقابل برای مقابله با بحران‌های منطقه‌ای هستند.

به گزارش ایرنا، به دنبال امضای توافقنامه وین میان ایران و کشورهای1+5، شمار مقام‌ها و هیات‌های ژاپنی که به ایران سفر کرده‌اند و یا برنامه ریزی برای این سفر در آینده نزدیک دارند، افزایش قابل توجهی داشته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین