کد خبر: ۳۲۳۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷

روزنامه آرمان: چرخش 180 درجه ای موتلفه؛ از انتقاد تا ائتلاف با جبهه پایداری

آفتاب‌‌نیوز : روزنامه آرمان نوشت: خرداد91 بود که مرحوم حبیب‌ا... عسگراولادی در جایگاه پدرمعنوی حزب موتلفه گفت: «جبهه پایداری یک ضلع نیرومند در رقابت انتخابات گذشته بود. آیت‌ا... خوشوقت و آیت‌ا... مصباح نقش پدری را در این جبهه بازی می‌کردند. ما انتقادهای صریحی از آیت‌ا... مصباح و دیگر اعضای جبهه پایداری علیه دولت داریم.»

يك ماه قبل از آن هم محمدنبي حبيبي كه كمتر از جبهه پايداري انتقاد مي‌كرد، از بُعد ديگري اين جبهه را در سيبل انتقاد قرار داد و از انحصارطلبي آنها گلايه كرد؛ چنانكه گفت: «ممكن است جبهه پايداري در مواردي مرتكب اشتباهاتي شود و ديگران نيز بحق، اين اشتباهات را مطرح كنند؛ اما همين مطرح‌كنندگان اشتباهات جبهه پايداري ممكن است احترام كامل براي آيت‌ا... مصباح‌يزدي قائل باشند.» وی با تاكيد براينكه «اصولا جبهه پايداري نبايد تلاش كند آيت‌ا... مصباح‌يزدي را در انحصار خود نگه دارد»، اظهار كرد: «آيت‌ا... مصباح‌يزدي يك شخصيت حوزوي، ملي و انقلابي هستند كه تعلق انحصاري به هيچ گروهي ندارند؛ اين گروه حتي موتلفه اسلامي را نيز شامل مي‌شود.» چهارم ارديبهشت91 هم اسدا... بادامچيان به انتقاد از سخنان برخي از اعضاي جبهه پايداري عليه موتلفه پرداخت و خاطرنشان كرد: «برخي از اعضاي جبهه پايداري مدام در سخنراني‌هاي خود عليه موتلفه اسلامي موضع مي‌گيرند. همين آقاي كوچك‌زاده در قزوين حسابي عليه موتلفه صحبت كرد البته با واكنش يكي از شركت‌كنندگان مواجه شد و مجبور شد عذرخواهي كند.» وي تصريح كرد: «همچنين هفته‌نامه 9 دي در صفحات 2، 4 و 5 عليه موتلفه و بنده موضعگيري كرده بود و بادامچيان را جزو ساكتين فتنه معرفي كرده بود من واكنش خود را به آقاتهراني اعلام كردم اما اين نشريه در مواضع خود تغييري انجام نداد.» بادامچيان تاکید کرد: «اگر اين رويه ادامه يابد دست به روشنگري و افشاگري خواهيم زد، البته روشنگري عليه عملكرد يك گروه براي مردم و نشان دادن سوابق و گرايش‌هاي واقعي افراد غير از تخريب است.»

اما ديروز سايت‌هاي خبري نوشتند: دبيركل حزب موتلفه اسلامي شرايط سياسي را در حال تغيير دانست و گفت: «اكنون كه جبهه پايداري دغدغه ائتلاف دارد چه اشكالي دارد كه ما در موتلفه با آنها ديدار و مذاكره داشته باشيم؟ مذاكره با جبهه پايداري و جمعيت ايثارگران مي‌تواند به نفع اصولگرايان باشد.» محمدنبي حبيبي در اظهاراتي قابل تامل توپ اختلافاتشان را به زمين لاريجاني انداخت و در توجيه اين تغيير موضع موتلفه توضيح داد: «من منكر وجود اختلاف بين جبهه پايداري و علي لاريجاني نيستم، آقاي لاريجاني حق دارد تصميمات خود را بگيرد اما موتلفه، پايداري و ساير اصولگرايان هم چنين حقي دارند و معتقدم شرايط سياسي ما قابل مقايسه با مجلس نهم نيست. در آن مقطع اصولگرايان با هم رقابت كردند اما آن رقابت موجب تشكيل مجلس غيراصولگرا نشد.» موتلفه؛ حزبي بود كه در زمان حيات حبیب‌ا... عسگراولادي از جايگاه محوري در اردوگاه اصولگرايي برخوردار بود اما پس از رحلت وی به‌تدريج حد و اندازه خود را از يك راهنما و مصلح در اردوگاه اصولگرايي به يك عضو عادي تقليل داد و وارد بازي‌هاي سياسي و جناحي شد.

اين‌روزها بسياري از دلسوزان حتي از طيف اصلاح‌طلبان كه از وضعيت این روزهای موتلفه ناراضي هستند به ياد يك شخصيت والا در اين حزب مي‌افتند و زير لب مي‌گويند: «حاج حبيب، كاش بودي...» چراکه اگر او بود شكست را راحت پذيرا مي‌شد و براي رسيدن به پيروزي حاضر نمي‌شد بر اظهارات قبلي خود و هم‌حزبي‌هايش سرپوش بگذارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین