کد خبر: ۳۲۳۶۰۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴

دادستانی تهران مامور جمع آوری شکایات و مستندات فاجعه منا شد

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز همه مسئولان و دولتمردان در بحث پیگیری حقوقی و احقاق حق جان باختگان فاجعه منا مسئول هستند، گفت: دادستانی تهران تمامی شکایات و مستندات فاحعه منا را جمع آوری می کند.
آفتاب‌‌نیوز : حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پس از جلسه پیگیری حقوقی حادثه منا در جمع خبرنگاران افزود: قرار است این شعبه مستندات بخش هایی مانند وزارت اطلاعات، حج و زیارت و احیانا مستندات حجاج و افراد مطلع در این فاجعه را جمع آوری کند.

دادستان کل کشور گفت: به طور قطع وزارت امور خارجه در بحث پیگیری های بخش بین الملل در خط مقدم است، اما دولت عربستان هم باید بداند که تشکیل کمیته حقیقت یاب همچنان به عنوان امری ضروری است و ما بر این موضوع تاکید داریم.

رئیسی افزود: به همین منظور تاکنون جلسات متعددی با قضات دادسرای دیوان عالی کشور و صاحبنظران حقوق بین الملل برگزار شده که در نشست امروز هم نمایندگان بخش حقوقی ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه، سازمان حج و زیارت و دیگر بخش های مسئول حضور داشتند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه گذشت زمان تاکید را در این خصوص بیشتر می کند و مستندات باید در اختیار ما قرار گیرد، گفت: خانواده های جان باختگان وکالتی در بحث کنسول در عربستان از آنها اخذ می شود که از طریق وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، وی خاطرنشان کرد: باید تمامی فیلم هایی که در سرزمین منا گرفته شده است، در اختیار جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهایی که در این فاجعه قربانیانی داشته اند، قرار گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین