کد خبر: ۳۲۳۶۱۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴

آیت الله یزدی: اجتماع یا تحصن طلاب در موافقت یا مخالفت با مساله ای خلاف خواست رهبری است

رییس مجلس خبرگان رهبری آگاهی روحانیون از وضعیت کشور را لازم دانست و گفت: اینکه وارد متن سیاست شوند و به خاطر موافقت یا مخالفت با مساله ای به دسته بندی، اجتماع و تحصن دست بزنند، قطعا خلاف خواسته رهبری است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا از دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محمد یزدی روز چهارشنبه در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود این مطلب را بیان کرد.

وی افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب بر پرهیز از دو دستگی و اختلاف تاکید دارند و می فرمایند بگذارید مسئولان امر توافق هسته ای را رسیدگی کنند و تقریبا هم آن را تأیید کردند و می کنند اگر نظر خلافی هم داریم باید به مسئولان و نمایندگان مجلس منتقل کنیم که آن هم ساز و کار خودش را دارد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به طلاب و روحانیان گفت:یک طلبه و روحانی امروزی باید بداند در کشور و جهان چه می گذرد،اما اینکه وارد متن سیاست شود و به خاطر موافقت یا مخالفت با مسأله ای به دسته بندی، اجتماع و تحصن دست بزند قطعاً این خلاف خواسته رهبری است و نباید الان را با زمان اول انقلاب مقایسه کرد.

آیت الله یزدی تصریح کرد: به همه دلسوزان انقلاب اطمینان می دهم اگر موضوعی به ضرر کشور و انقلاب باشد، رهبری معظم انقلاب تسلیم نخواهند شد.

وی با اشاره به برخی دو دستگی ها و اختلافات در بین مخالفان و موافقان برجام گفت: عده ای با تکیه بر فرمایش حضرت امام(ره) که فرمودند ما یک وظیفه ای داریم و شما یک وظیفه ای، مسائلی را مطرح می کنند که موجب اختلاف و دو دستگی در کشور می شود. بنده عرض می کنم شرایط اوایل انقلاب با شرایط فعلی، خیلی تفاوت می کند.

آیت الله یزدی افزود: در شرایط فعلی اگر انسان احساس کند که رهبری انقلاب در یک مطلبی نظری دارندـ حالا چه صراحتا بفرمایند و چه کنایه ـ مثل همین بررسی مساله برجام در مجلس شورای اسلامی که قانون اساسی هم بر آن تاکید دارد و مجلس را در مورد نظارت بر مقاوله نامه ها و تعهدات بین المللی ذی حق می داند، باید مطیع بود و به آن اهمیت داد.

وی ادامه داد: ولو از نظر حقوقی ممکن است بین دولت و مجلس در این زمینه اختلاف نظری هم باشد، کما اینکه در خود مجلس هم موافقان یا مخالفینی در این مساله وجود دارد؛ اما این اختلاف نظرها نباید باعث دشمنی و تفرقه در بین نیروهای انقلاب شود.

رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر مجلس، مصوبه ای هم در این زمینه داشته باشد باید به تایید شورای محترم نگهبان برسد که قطعا آنجا هم با حساسیت و رعایت مصالح عالی نظام تصمیم گیری خواهد شد.

یزدی یادآور شد: از نظر مقررات عمومی هم شورای عالی امنیت ملی به عنوان مسئول این قضیه تا مصوباتش به تأیید رهبر معظم انقلاب نرسد، رسمیت قانونی پیدا نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: بنده متن برجام را به طور کامل مطالعه کرده ام و در جریان امتیازاتی که داده ایم و امتیازاتی که گرفته ایم هستم. به هر حال در هر داد و ستد و معامله ای سود و زیان وجود دارد اما اینکه کدام یک بیشتر است کار متخصصان است که بنشینند و بررسی کنند و بر اساس مصالح نظر دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین