کد خبر: ۳۲۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۷

هشدار داعش درباره پول‌های جدید + تصاویر

دفتر رسانه‌ای داعش در منطقه حسکه سوریه تصاویری از نصب اطلاعیه هشداردهنده نسبت به استفاده از اسکناس‌های جدید سوریه منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
داعش در اطلاعیه منتشر شده ضمن درج عبارت «با این پول‌های جدید معامله نشود»، تصویری از دو اسکناس 500 و 1000 لیره‌ای را منتشر کرد.

در بخش دیگری از اطلاعیه که داعشی‌ها آن را بر روی ورودی محله‌ها و اماکن عمومی نصب کرده‌اند، آمده است: «استفاده از پول‌های جدید کمک به حکومت مسیحی در کشتن برادر مسلمانت است.»

داعش در اطلاعیه دیگری، با قرار دادن تصویر پول جدید، مدعی شد: «نظام مسیحی (دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه) ثروت‌های مسلمانان را در ازای پول‌های بی‌ارزش غارت می‌کند. با او در این کار همکاری نکنید.»

فعالان سیاسی بر این عقیده‌اند که داعش با ممنوع کردن اسکناس‌های رقم بالا، در واقع درصدد است مردم را به استفاده از پول طلای خود که در ماه گذشته آن را تأیید کرد، مجبور کند.

داعش به تازگی با انتشار فیلمی، پول طلای خود را معرفی و اعلام کرد که درصدد است اسکناس‌ها را حذف کند و به این شکل دلار آمریکا را با استفاده از وارد کردن پول طلا در مناطق تحت تصرف خود به چالش بکشاند.

این گروه همچنین در فیلم خود آمریکا را عامل اصلی رواج اسکناس‌های بی‌ارزش معرفی کرد.

عصر ایران به نقل از سایت عربی 21 نوشت: داعش در بخش دیگری از فیلم منتشر شده در شهریورماه اعلام کرده بود: ایالات متحده آمریکا کشورهای اروپایی را با سرمایه‌گذاری ارزی در برابر بردن طلاهایشان فریب داد، به همین دلیل کشورهای اروپایی مجبور شدند با اسکناس معامله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین