کد خبر: ۳۲۳۶۳۶
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و حمید شاه‌آبادی معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه شنبه 14 مهر ماه با حضور در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر از نمایش «تکه‌های سنگین سرب» دیدن کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حمید شاه آبادی معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی کوچک زاده و حسین طلا نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی سه شنبه شب 14 مهر ماه با حضور در تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر به تماشای نمایش « تکه‌های سنگین سرب» به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی نشستند.

حمید شاه آبادی بعد از پایان اجرا درباره این اثر نمایشی توضیح داد: شهید مصطفی چمران از جمله شخصیت‌های بزرگ و تاثیرگذار کشورمان است که وجوهی چند بعدی دارد، این شهید سرافزار اسلام جدای از توانایی‌ها و قدرتی که در اجراو فرماندهی عملیات نظامی داشت اما زوایای عارفانه و مهربانی هم داشت که در این نمایش به خوبی به تماشاگران نشان داده شد.

وی افزود: به اعتقاد من ایوب آقاخانی با نگارش و کارگردانی این اثر نمایشی زاویه جدید و متفاوتی از زندگی شهید چمران را به مخاطبان امروزی تئاتر نشان داده که کمتر کسی جرات پرداختن به آن را دارد و من بسیار خوشحالم چنین اثر نمایشی در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی هم با تقدیر از گروه اجرایی نمایش «تکه‌های سنگین سرب» گفت: امشب غصه خوردم که چرا با خانواده‌ام به دیدن این اثر نمایشی نیامدم. شما عزیزان امروز کاری را روی صحنه بردید که نمایشی بسیار دقیقی بود که من با دیدن آن به شدت تحت تاثیر قرار گرفتم.

حسین طلا نماینده مردم تهران در در مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به گروه اجرایی نمایش گفت: این اثر نمایشی به اعتقاد من یکی از آثار جاودان حوزه فرهنگ و هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که امیدوارم اجرای چنین آثار ارزشمندی در صحنه تئاتر استمرار داشته باشد.

پیام دهکردی بازیگرنمایش « تکه های سنگین سرب» هم در این دیدار ضمن تقدیر از حضور تعدادی از مسوولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول اجراهای این اثر نمایشی گفت: در طول سال‌هایی که در تئاتر فعالیت می‌کردم تا این حد شاهد حضور مسوولان، نمایندگان مجلس و سایر افراد دولتی در اجرای یک اثر نمایشی نبودم و امروز باعث خوشحالی‌ام است که بازهم شاهد حضور تعدادی از نمایندگان مجلس در اجرای عمومی نمایشی هستم که با اعتقاد در آن حضور پیدا کردم.

وی ادامه داد: به عزت و شرف ساحت کاری که در آن فعالیت می‌کنم براین باورم که آب و نان در زندگی همه ما انسان‌ها امری واجب است اما فرهنگ و به تبع آن حمایت از تئاتر واجب‌تر. من از شما نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌کنم به عنوان نمایندگان این مردم به دیدن تئاتر بیایید و حضور در مجموعه های نمایشی را به این دیدار کوتاه خلاصه نکنید.

این بازیگر باسابقه تئاتر بیان کرد: متاسفانه تئاتر ماه در غربت غریبی به سر می برد، بنابراین از همه شما عزیزان می‌خواهم تا آنجا که در توان دارید از تئاتر حمایت کنید و تلاش کنید که این هنر ارزشمند و انسانی از این فضای مهجور و غریب بیرون بیاید.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» هم دراین دیدار گفت: امیدواریم حضور مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای دیدن این اثر نمایشی از شما عزیزان رسولانی بسازد که به دیگران بگویید:« به خدا سوگند تئاتر بد نیست»

وی ادامه داد: نگارش و اجرای نمایشنامه « تکه های سنگین سرب» را مدیون قادر آشنا (مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی) هستم که به من توصیه کرد نمایشی را پیرامون زندگی شهید چمران برای اجرا آماده کنم. و امروز بسیار خوشحالم که توانستم اثری را به کمک گروه بازیگران و سایر عوامل روی صحنه ببرم که به اعتقاد من وجوه متفاوتی از زندگی شهید چمران را به تماشاگر نشان داده است. وجوهی که ما تا به امروز در کمتر فیلم سینمایی و یا مجموعه تلویزیونی دیده بودیم.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: ما اهالی تئاتر آرزومندیم به تئاتر کمک کنید. من از همه شما عزیزان می خواهم برای کمک به تئاتر دریغ نکنید به خدا قسم این کمک راه دوری نمی رود. من حتم دارم اگر این کمک ها به تئاتر وجود داشته باشد، ما شاهد اتفاقات بهتر و ارزشمند تری در عرصه ساخت آثار نمایشی فاخر و با کیفیت خواهیم بود.

نمایش «تکه های سنگین سرب» تا جمعه هفدهم مهر ماه ساعت 20 با بازی پیام دهکردی و عارفه لک در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر میزبان علاقه مندان تئاتر خواهد بود.

گروه نمایش «کدو زری» از «احترام برومند» تجلیل می‌کند

در حاشیه اجرای نمایش «کدو زری» به کارگردانی محمد اعلمی، این گروه نمایشی قصد دارد از «احترام برومند» بازیگر و مجری سابق برنامه کودک تلویزیون به بهانه روز جهانی کودک تقدیر کند.

به گزارش مشاور رسانه ای گروه نمایشی، اجرای نمایش «کدو زری» در روز جمعه هفدهم مهرماه، به تقدیر از احترام برومند به پاس سالیان فعالیت در عرصه کودک و نوجوان، اختصاص می یابد. «احترام سادات برومند» از مجریان قدیمی تلویزیون ایران است که بیش از یازده سال اجرای برنامه کودک را بر عهده داشته است.

در نمایش «کدو زری» که از هشتم مهرماه در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است، فروزان بهرام پور، سلمان فرخنده، محمد لقمانیان، علی اعتصامی فر، مینا رمضانی و حامد زحمتکش وظیفه بازی و عروسک گردانی را بر عهده دارند.

همچنین حامد زحمتکش دستیار کارگردان، علی بی نیاز و سیاوش عظیمی موسیقی، علی اعلمی طراح دکور، زینب اعلایی، پریسا نعمتی مقدم، نگار خزایی طراحی و دوخت لباس، علی اعتصامی فر طراح عروسک، محمد اعلمی و علی اعتصامی فر ساخت عروسک، احسان نصرتی طراح پوستر و بروشور و علی یزدان دوست مشاور رسانه ای، دیگر عوامل این نمایش اند.

کدو زری تا بیست و چهارم مهرماه هر شب ساعت بیست به استثنا سه شنبه ها در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می رود.

ثبت‌نام آزمون فیلم‌سازی انجمن سینمای جوانان ایران همچنان ادامه دارد

ثبت‌نام حضوری آزمون فیلم‌سازی در دفاتر 60 گانه انجمن سینمای جوانان ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ باوجوداینکه طبق اعلام قبلی سامانه ثبت‌نام داوطلبین در آزمون ورودی دوره فیلم‌سازی انجمن درساعت 24 سه‌شنبه 14مهرماه بسته‌شده است، دفاتر 60 گانه انجمن سینمای جوانان ایران بنا به درخواست متقاضیان در سراسر کشور ثبت‌نام اینترنتی را صرفاً به‌صورت حضوری ادامه خواهند داد.

بنابراین گزارش، آخرین مهلت ثبت‌نام حضوری در دفاتر انجمن تا ساعت 9 صبح روز آزمون، جمعه 17 مهر ماه تعیین شده ومتقاضیانی که در ثبت‌نام اینترنتی دچار مشکل شده‌اند می‌توانند از طریق مراجعه به دفاتر انجمن سراسر کشور و ارائه مدارک موردنیاز نسبت به ثبت‌نام حضوری اقدام کنند.

جشنی با حضور عمو فیتیله‌ای

جشن هنر هفتم با حضور یکی از عموهای فیتیله‌ای و برخی از هنرمندان تئاتر کودک و نوجوان برای این گروه سنی برگزار می‌شود.

این جشن روز 21 مهرماه با حضور علی فروتن یکی از عموهای فیتیله‌ای، مهرداد نظام‌آبادی (مجری عموهای فیتیله ای) ، محمد لقمانیان (عروسک گردان فامیل دور)، علی پورطبیب و لاله مالمیر دو تن از مدرسان و فعالان تئاتر کودک و نوجوان در آموزشگاه هنر هفتم برگزار می شود.

این جشن به مناسبت آغاز به کار دوره جدید کلاس های آموزشگاه تخصصی تئاتر کودک و نوجوان هنر هفتم برپا می شود.

در این جشن که با حضور کودکان و خانواده های آنان برپا می شود، مدرسان دوره جدید، شمایی از محتوای کلاس و شیوه آموزش خود را در قالب کار با کودکان معرفی می کنند تا خانواده ها با آگاهی از محتوای آموزشی این کلاس ها، درباره حضور کودکان خود در این کلاس های آموزشی، تصمیم گیری کنند.

به گزارش ایسنا، از جمله مدرسان این آموزشگاه می توان به لیلی رشیدی، لاله مالمیر و ... اشاره کرد.

این جشن روز 21 مهر ماه در آموزشگاه هنر هفتم به نشانی: بلوار سعادت آباد، خیابان حق طلب غربی، شماره 92 برگزار می شود و شماره تلفن 88565913 نیز آماده پاسخگویی به پرسش های احتمالی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین