کد خبر: ۳۲۳۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
به دلیل رفتار غیرمتعارف برخی دانشجویان؛

جمعی از دانشجویان دانشگاه امام صادق از ظریف عذرخواهی کردند

جمعی از دانش آموختگان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) در نامه ای به وزیر امور خارجه در اعتراض به رفتار غیرمتعارف برخی از دانشجویان این دانشگاه در زمان حضور محمد جواد ظریف در مراسم ختم مرحوم محمدرحیم آقایی پور سفیر سابق ایران در اسلونی ، از وی عذرخواهی کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
در این نامه که نسخه ای از آن در اختیار ایرنا قرار گرفته است، خطاب به وزیر امور خارجه کشورمان آمده است: آقای ظریف از اینکه برای حضور در مراسم بزرگداشت جان باختن دوست عزیزمان مرحوم محمد رحیم آقایی پور که در فاجعه منا جان به جان آفرین تسلیم کرد و تسلی یاران و بازماندگانش، به دانشگاه امام صادق(ع) تشریف آوردید، سپاسگزاریم.

این نامه می افزاید: این مکتوب نه بیانیه ای برای حمایت است و نه اعلانی برای برائت از دلواپسان! فقط یک نامه صمیمانه است از سوی کسانی که شما را دوست می دارند و علاقه مندند که نشان دهند عقلانیت در همه جا هست و طرفداران خود را دارد، اگرچه و هرگز ناسزا نمی گوید، نا آرام نیست و عصبی نمی شود.

در ادامه این نامه آمده است: باخبر شدیم که ١٥ مهر 94 تنی چند به گونه ای غیرمتعارف و یا دست کم به دور از شان دانشگاه و دانشجویان امام صادق(ع) متعرض جنابعالی شده اند. اگرچه از افتخارات ماست که خود را در مضیقه قرار دهیم تا مخالفان بتوانند حرف خود را بزنند و طبع جنابعالی نیز بلندتر از آن است که با چنین حرکاتی، خدشه ای بر نگاه شما نسبت به دانشجویان این دانشگاه ایجاد شود، اما شاید دست کم در چنین مراسمی و در چنین مکانی انتظار این برخورد عصبی را نداشتید و حق با شماست!

در ادامه این نامه بیان شده است: هرچند این نخستین بار نیست که تنی جند نام پرآوازه دانشگاه امام صادق(ع)را که همواره با خردورزی و فرهیختگی همراه بوده است، به نفع اقلیت بس اندک خود استفاده کرده اند، لیکن ما دانش جویان و دانش آموختگان امضا کننده زیر، ضمن عذرخواهی و تقبیح این گونه رفتارها، از شما تقاضا می کنیم همچنان بر سر نامهربانان با این ملت فریاد بکشید و با کسانی که احترام این ملت را حفظ می کنند متقابلأ با احترام برخورد کنید و لبخند بزنید و با تکیه بر دیپلماسی مبتنی بر عقلانیت به اعتلای نام شایسته مردم، ایران و اسلام ادامه دهید و در این راه ما را همچون خیل خروشان ملت همراه خود بدانید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین