کد خبر: ۳۲۳۷۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵

پیش‌بینی‌ای براساس مصرف ایرانی‌ها/ ایرانی‌ها نیم قرن دیگر پولی برای کفش نمی‌دهند

در 10سال گذشته از سهم هزینه کفش در سبد خانوار نزدیک به 0.2 درصد کاسته شده؛ روندی که در صورت ادامه یافتن آن شاید منجر به این شود که تا 50 سال آینده هزینه کفش دیگر در سبد هزینه خانوار ایرانی حذف شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 اقتصادنیوز نوشت: براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران در زمینه بررسی بودجه خانوار شهری در ایران در سال‌های (93-84)، هر خانوار ایرانی در سال 84، سالانه 80 هزار و 890 تومان هزینه صرف کفش می‌کرد که این میزان در سال 93 با افزایش چهار برابری به 323 هزار و 895 تومان رسیده است.

این در حالی است که آمارها نشان می‌دهد در این 10 سال افزایش هزینه سالانه برخی اقلام خوراکی مصرفی مردم از قبیل شیر، میوه و... بین پنج تا 6.5 برابر افزایش یافته است.

از سوی دیگر، بنا بر آمار، هر خانوار ایرانی در سال 84 سهم 1.2 درصدی از هزینه‌ خانوار خود را صرف خرید کفش و تعمیرات آن می‌کرد.این میزان در سال 93، به یک درصد تقلیل یافته است. در واقع در 10 سال اخیر، کفش و تعمیرات آن نزدیک به 0.2 درصد از سهم خود را در سبد هزینه خانوار از دست داده است.

به نظر می‌رسد اگر این روند کاهش سهم هزینه کفش از سبد هزینه خانوار ادامه پیدا کند، یعنی هر 10 سال، 0.2 درصد از سهم کفش از سبد هزینه خانوار کاسته شود، تا 50 سال آینده این سهم به صفر نزدیک می‌شود؛ اتفاقی که اگر رخ دهد به منزله حذف هزینه کفش از سبد خانوار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین