کد خبر: ۳۲۳۸۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

سیدحسن خمینی: حاکمان در نگاه امام(ره) خادم مردم هستند

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: حاکمیت در اندیشه حضرت امام خمینی(ره) به معنای خدمت به مردم و حاکمان در نگرش ایشان خادم مردم هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی روز پنجشنبه در پیش همایش حقوق مردم و حکومت دینی در اندیشه امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی(ره) پیش از انقلاب حکومت طاغوت را از بین برنده حق مردم معرفی کردند و پس از انقلاب نیز به مسئولان هشدار می دهد که مراقب حقوق مردم باشند چرا که مردم آنان را بر سر کار آورده اند. 

یادگار امام با بازخوانی فرازهایی از نامه حضرت امام(ره) به مرحوم حاج سید احمد خمینی گفت: امام(ره) در این نامه سفارش زیادی به فرزند خود پیرامون حق الناس می کند و تاکید می کند اگر چه حفظ حقوق الله واجب و ضروری است اما ادای حق الناس بسی دشوارتر از ادای حق الله است. 

به گزارش ایرنا،حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه حقوق فردی و حقوق اجتماعی هر دو واجد ارزش هستند و باید رعایت شوند افزود: اصل در جامعه اسلامی بر این است که این حقوق هر کدام به جای خود رعایت شده و حرمت آن حفظ شود. 

وی گفت: حضرت امام(ره) با نگاه به آینده و حقوق مردم جامعه دستور تشکیل مجمع تشخیص مصلحت را دادند تا در صورت تزاحم بین حقوق فردی و حقوق اجتماعی، تکلیف مشخص شود. 

حجت الاسلام خمینی گفت: تزاحم دو حوزه حقوق فردی و حقوق اجتماعی به حکومت نیاز دارد و تشخیص اهم در مصداق مورد تزاحم از وظایف مجمع تشخیص مصلحت است. 

پیش همایش بین المللی حقوق مردم و حکومت دینی روز پنجشنبه با حضور اساتید، دانشجویان، طلاب و پژوهشگران سیره و اندیشه امام، در پژوهشکده امام خمینی(ره) برگزار شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین