کد خبر: ۳۲۳۸۲۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵

نگرانی بان کی مون از اتهام رشوه‌خواری به رییس مجمع عمومی سازمان ملل

بان کی مون اتهامات دولت آمریکا مبنی بر رشوه خواری جان اش رییس سابق مجمع عمومی این سازمان از برخی شرکت های چینی را نگران کننده خواند و دفتر نظارت بر امور داخلی این سازمان را مامور رسیدگی به این اتهامات کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
روز سه شنبه پریت بحارارا دادستان شهر منهتن نیویورک جان اش رییس سابق مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2013 میلادی را متهم کرد که در زمان تصدی خود از دوشرکت بزرگ مقاطعه کاری چینی بنام های بنیاد توسعه جهانی و گروه' سون کیان آی پی' در ازای تلاش برای حمایت از منافع این شرکت ها در کشورهای جزایر کارائیب یک میلیون و 300 هزار دلار رشوه گرفته است.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای این اتهامات را جدی ونگران کننده توصیف کرد که قلب این نهاد بین المللی و کشورهای عضو آن را نشانه گرفته اند .

به گزارش ایرنا، وی دراین بیانیه از دفتر نظارت بر امور داخلی سازمان ملل خواسته است تا در مورد داد و ستدهای مالی میان این شرکت ها و نهادهای سازمان ملل و موارد مصرف وجوه دریافت شده از آن ها تحقیقات لازم را بعمل بیاورد.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرده است که درصورت اثبات هرگونه فساد و یا خلافکاری دراین سازمان و یا بنام این سازمان در اجرای عدالت و پیگیری قانونی با عاملین آن مماشات نخواهد کرد و یقین حاصل خواهد کرد که وجوه دریافتی از موسسات خصوصی در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم بر این نهاد بین المللی به مصرف رسیده باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین