کد خبر: ۳۲۳۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰

شهردار رم مجبور به استعفا شد

'اینیاتزیو مارینو' شهردار شهر رم پایتخت ایتالیا، در پی رسوایی مربوط به انجام هزینه های شخصی با پول شهرداری، مجبور به استعفا شد.
آفتاب‌‌نیوز :
شهردار رم پنجشنبه شب و پس از فشار حزب دمکرات ها و استعفای معاون شهردار و دو مقام شهرداری، مجبور به استعفا شد، تا جاییکه حتی در خطر دریافت رای عدم اعتماد از سوی حزب دمکرات ها نیز قرار گرفت. 

بر اساس این گزارش، پس از یک روز پر تلاطم و اعتراض اوپوزیسیون در مقابل شهرداری رم، شهردار مجبور شد تا استعفای خود را تسلیم کند. استعفایی که گفته می شود به دنبال رسوایی مربوط به برخی هزینه های شخصی انجام شده با پول شهرداری، صورت گرفت. البته وی اکنون 20 روز وقت دارد تا در خصوص استعفای خود بازنگری کند و آن را پس بگیرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری دولتی 'رای نیوز 24'، این در حالی است که اوپوزیسیون به شدت به وی حمله کرد و در مقابل شهرداری دست به اعتراض زد. حزب دمکرات ها و حزب چپ اکولوژی و ازادی نیز دست از حمایت وی برداشتند. 

انتخابات محلی برای شهردار جدید پایتخت ایتالیا در بهار آینده برگزار خواهد شد. 

شهردار سابق رم تا لحظه آخر قصد استعفا دادن را نداشت و پیشتر گفته بود که می خواهد از جیب خودش 20 هزار یورو هزینه ای که با کارت اعتباری شهرداری کرده است را بپردازد. 

حزب '5 ستاره' وی را متهم به حیف و میل اموال عمومی و بودجه شهرداری کرد و به دنبال آن دادستانی نیز پرونده ای در این خصوص گشود. البته اتهامات وارده هنوز درمرحله بررسی است و دادستانی مشغول جمع آوری تمام اسناد مربوط به هزینه های انجام شده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین